2018. július 1., vasárnap

Júniusi zárás - Könyvvásárlási láz, júliusi tervezgetések



Természetesen idén sem jutottam ki végül a Könyvhétre. Az út leszervezve, gyerekek egészségesek, de az indulás előtti nap csőtörésünk lett, úszott a kert, nem is részletezem tovább, hogy miről szólt a szombatunk.... El nem tudom mondani, hogy mennyire szomorú voltam, hiszen a Kildarásokkal is le volt szervezve a találkozó, ráadásul a kedvenc kávézómba. 

Tényleg nem is részletezem tovább, de megmutatom, hogy ennek köszönhetően milyen mértékben ragadott el a könyvvásárlási láz ebben a hónapban. Biztos vagyok benne, hogy nem történt volna több impulzusvásárlás is, ha kijutok az eseményre, de mivel nem így történt, így álljon itt a harácslistám. 

Azt, hogy elolvasni mikor fogom őket azt természetesen még nem tudom, mert ugye továbbra sem 48 órából áll egy nap, sajnos. 


Harácslista:

10 db saját beszerzés és 3 db recenzió a mérleg júniusban.

Patricia Gibney: A hiányzók (Lottie Parker I.) (saját beszerzés)
Tasminia Perry: Ház medencével (saját beszerzés)
Amy Plum: Álomcsapda (Álomcsapda I.) (saját beszerzés)
Jayne Ann Krentz: Titkos nővérek (saját beszerzés) 
Sarah Vaughan: Egy botrány természetrajza (saját beszerzés)
Kimberley Freeman: Örökzöld-zuhatag (saját beszerzés)
Mark Lamprell: Találkozzunk Rómában (saját beszerzés) 
Jodi Picoult: Ítélet (saját beszerzés, olvasás folyamatban)
Christopher Moore: Noir (saját beszerzés)
John Green: Teknősök végtelen sora (saját beszerzés, elolvasva)
Morgan Matson: Páratlan nyár, ami az Álomgyár Kiadótól érkezett, ráadásul egy kihívás keretében, amelyről a fotót már posztoltam is Instagramon.

Mit/mennyit olvastam a hónapban:

Olvasások száma: 8 db+1 hangoskönyv

Victoria Conelly-től a Hétvége Mr Darcyval, annyit elárulhatok, hogy pont be tudtam fejezni, így nem csúszott át ez sem júliusra.  Szintén befejeztem John Green könyvét a Teknősök végtelen sorát, Mr Darcyval már bele is kerültek egy bejegyzésbe, ami megsúgom nem éppen pozitív lett. Ezzel le is tudtam a két könyvet, amit nem szerettem ebben a hónapban. Természetesen saját beszerzések és impulzusvásárlások voltak mindketten. A recenziókkal sokkal szerencsésebb vagyok, talán azért, mert nagyon körültekintően választom meg, hogy mit szeretnék elolvasni, ezáltal mi az, ami valószínűleg nem fog csalódást okozni. Tehát nem kérek ki olyan könyvet, ami borítékolható, de legalább sejthető, hogy távol áll tőlem. 
Aztán befejeztem Leslie L. Lawrenc-től a Matrjoska és az őrült szerzetes I-II. részét. Számomra Laci bácsi mindig hozza a jól megszokott vonalat, tudom, hogy mire számíthatok az olvasások alkalmával, ezért bátran nyúlok a könyveihez. Továbbra is úgy gondolom, hogy kalandos kikapcsolódást nyújtanak. 
Aztán gasztro vonalon befejeztem Roberto Alborghetti-től a Ferenc pápa asztalánál című átfogó nem kizárólag gasztro témát felölelő kötetét. Hamarosan jövök az értékelésével is. 
A másik gasztor vonatkozású könyv, amit befejeztem az nem más, mint egyik kedvenc séftől, Jamie Olivertől a Minden napra superfood
Jutott a hónapra egy életrajzi írás is, amit igaz, hogy még májusban kezdtem el, viszont a terjedelme miatt csak júniusban tudtam befejezni. Ez Zhu Mo remekül megírt, olvasmányos életrajzi kötete , a Csúcsformában, amely Jackie Chanről szól.
A hónap vége felé egyik kedvenc magyar sorozatom az Édesvízi mediterrán 4., befejező (?) része, a Végtelen nyár is elolvasásra került. Tóth Gábor Ákos sorozatát valóban érdemes elolvasni, mert hamisítatlan Bor, mámor Balaton életérzés aktuális, mindenki számára fontos témákkal kiegészítve.  

Gyerekkönyvek vonatkozásában a június nem volt túl termékeny, mert a kedvenceinket vettük elő, a nagynak meg az év végi hajtás és táborozás mellett már nem volt ideje olvasni. 
Egyetlen könyvet tudok újként megmutatni ebben a hónapban, ami igazából egy kreatív hajtogatós könyv, amelynek a felfedezését az egész család nagyon élvezte. 
Ruby Taylor - Richard Jewitt: Állati jó hajtogató.
Emellett meghallgattam hangoskönyv formájában P.G.Wodehouse Blandingsi kalandjait.  Ez számomra teljesen új "olvasási" élmény. Egyelőre nagyon szeretem, és nagyon jó előadásban lehet igazi klasszikusokat (is) meghallgatni.

A hónapban született egyéb bejegyzések: 


Összesen :

4 db könyvekről szóló  és 5 db egyéb bejegyzés született júniusban.

Júliusi tervek röviden:

Még június végén elkezdtem 3 könyvet - Belgravia, Emma (újrázás), Ítélet), amiket mindenképpen szeretnék befejezni. 
Ha úgy alakul, akkor pedig ezeket szeretném még elolvasni:

Tasmina Perry: Ház medencével
Jane Austen: A klastrom titka
Sarah Vaughan: Egy botrány természetrajza
Kristin Hannah: Fülemüle
Heather Morris: Az auschwitzi tetováló

Emellett minden hónapban szeretnék valamilyen hangoskönyvet is hallgatni, mert nagyon tetszik ez a típusa az olvasásnak.

Ismét kitűzöm a 8+1 olvasást, lesz, ami lesz...Persze hirtelen felindulásból történő olvasás mindenképpen felboríthatja a kitűzött célokat, de most éppen a fenti listán szereplő könyvekhez van kedvem. 

Majd meglátjuk mit hoz a július, de úgy gondolom, hogy remek olvasásokat mindenképpen.



Köszönöm, hogy itt vagytok és olvassátok az ajánlóimat!



0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon