2018. augusztus 1., szerda

Júliusi zárás - forró napok, sok könyv és élmény

Ez a  kissé szeszélyes július is hamar elrepült. Az olvasási kedvem is az időjáráshoz viszonyulva elég változó volt, de magam is meglepődtem, hogy viszonylag sokat olvastam, többet, mint ahogy éreztem. A nagy melegben egyszerűen nem volt kedvem túl nagy olvasási kedvem napközben, legfeljebb este/éjszaka vettem elő a könyveket, amikor kicsit elviselhetőbb volt az idő. 

Azért nem volt rossz ez a hónap egyéb szempontból sem, sokat kirándultunk, sétáltunk, fagyiztunk, lángosoztunk, voltunk Visegrádon a Palotajátékokon, többször elmentünk Szentendrére is, például az Ister napokra, ahol egész nyáron dübörögnek a fesztiválok, tehát még érdemes kilátogatni. A sok látnivaló és színes kavalkád mellett felhívnám a figyelmeteket a városban elszórtan található Könyvmegállókra is, a listát - amiről én tudok - a bejegyzés végén megtaláljátok. Továbbra is Szentendre, mert a Görög utcában járva egy kávé, limonádé mellé könyvet is választhattok

Emellett Leányfalun is jártunk, ahol szintén van egy picike könyves kezdeményezés, a Duna melletti zöld területre kiraktak egy széket és pár könyvet, amit olvasni/elvinni lehet. 
Mindig nagyon örülök a kultúra ilyen formában történő népszerűsítésének, és szerencsére egyre több van ezekből az ötletekből, kezdeményezésekből. 

Kettő nyereményjátékon is nyertem, az egyik Kirabook oldalán indult nyereményjáték volt, a könyvet én választhattam ki, a fotón láthatjátok, hogy Steve Berry könyvére esett a választásom. A második nyereményjátékon izgalmas édességeket nyertem, de a kapcsolatfelvétel még nem történt meg, így erről érdemben még nem tudok nyilatkozni. 

Megtartottuk a kicsi első születésnapját, és eme jeles napon megörvendeztetett minket az első lépésével, amely azóta futássá minősült. Szerintem ez is hozzájárult, hogy napközben kevesebbet tudtam a lerövidült alvásidők miatt olvasni, de ez legyen a legnagyobb bajom, hiszen ott vannak az éjszakák. 

Mely könyvek kerültek hozzám? Mutatom is! 

6 db recenzió, 1 nyeremény, 11 saját beszerzés, 1 ajándék, 1 könyvmegálló így összesen 20 könyv került hozzám a hónapban. 

Kiadói példányok:

Dean Koontz: Sötét zóna (21.sz. Kiadó)
Luca D'Andrea: Lissy      (21.sz. Kiadó)
Cara Hunter: Egy közeli ismerős  (21.sz. Kiadó) (Kildara projekthét keretében várható)
Izolde Johannsen: Furfangos fivérek (írói példány)

Nyeremény:

Steve Berry:  A császár sírja

Könyvmegálló:

Agatha Christie: A kutya se látta

Saját beszerzés:

Matt Haig: Ha megáll az idő
Julie Chaplin: Egy csésze kávé Koppenhágában
Antoine Lauren: A piros notesz
Veronica Henry: Álmaink otthona









Hádából gyerekkönyvek:

Keménytáblás spanyol/angol nyelvű gyerekkönyvek. Szinte olvasatlan példányok, kilóra lehet megvásárolni ezeket a könyveket. Nem kizárólag gyerekkönyvek vannak, de én most azokból szemezgettem. 999 Ft/kg, szerintem igazán baráti ár értük.



Ajándékba kaptam:

Mary Kay Andrews: Csajos esték

Mit/mennyit olvastam a hónapban:

Olvasások száma: 7 db, folyamatban: 3 db

Befejeztem Jodi Picoult-tól az Ítélet című kötetet, ami igazából tetszett, a téma mindig aktuális, de voltak kissé unalmas részek is benne, ami miatt néha letettem és elővettem valami mást. 
Folytatódott a hónap Jayne Ann Krentz Titkos nővérek thrillerével, amely elindított a borzongás lejtőjén, mert igazából júliusban eléggé rákaptam az idegborzolós, nyomozós, rejtélyes témákra. Tetszett az író stílusa, a rejtély kidolgozása és úgy összességében nem csalódtam ebben a könyvben.
Aztán befejeztem Kevin Kwan trilógiájának első részét, a Kőgazdag ázsiaiak című kötetet, ami a habos külsőt nem hazudtolta meg, de rengeteg érdekességet is rejtett a kicsit könnyedebb hangvétel mellett. Számomra igazi meglepetés az író, már így az első rész olvasása során megkedveltem, biztos, hogy a trilógia többi részét is el fogom olvasni megjelenés után. 
Majd a kicsit könnyedebb téma után ismét visszatértem a pszichológiai thrillerek háza tájára és Jo Jakeman Imogen-jéért izgultam a Megtörhetetlen című regényben. Olyan témához nyúlt az író, ami még mindig tabu, szerte a világban, ezért mindig érdekes, ha valaki ezt boncolgatja, főleg úgy, hogy érdekes történetet tud köré kerekíteni. 
Ezt követően kedvenc témám - az idő - került elő Matt Haig, Ha megáll az idő című történetével, amitől nagyon sokat vártam, és igazából nem volt rossz, de több ponton is pontatlanságokkal , hanyagsággal találkoztam, amelyek levontak az olvasási élményéből, egyértelműen nem fektetett az író túl sok energiát a kutatómunkába, főleg a történetet próbálta meglovagolni, aminek a vége is elég összedobott lett. Egy közepes regény a témában, szerintem. 
A kissé laposra sikerült olvasmány után ismét egy jófajta thrillerbe futottam bele, ahol lehetett nyomozni, gondolkodni, sokszor tévútra térni, analizálni. A történetet Oxfordba helyzete az írónő, ami nekem annyira nem jött át, lehetett volna szinte bármelyik városban, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy végre nem egy szokványos krimit olvashattam. Cara Hunter Egy közeli ismerő című regénye engem megvett kilóra. 
A hónapot pedig egy könnyed chick lit-tel zártam, Julie Chaplin által kalandoztam Egy csésze kávé Koppenhágában című regénnyel. 

Átcsúsztak augusztusra: 

A Belgráviát ebben a hónapban sem fejeztem be, de kineveztem kád könyvnek, azaz csak a kádban olvasok belőle egy keveset, így hosszú ideig kalandozhatok a regény által megjelenített csodás korban, izgalmas és érdekes szereplőkkel. Mostantól lesznek kádas könyveim! 
Aztán pár oldal átcsúszott a Furfangos fivérekből augusztusra, ami tipikusan érdekes, odafigyelős történelmi regény, ezért megérdemli az osztatlan figyelmet olvasás során. 
Jane Austen Emmája pedig akkor kerül elő pár lap erejéig, amikor valamelyik olvasmány felbosszant, vagy éppen csak egy kis könnyed kikapcsolódásra vágyom. 

Augusztusra konkrét terveim nincsenek, inkább impulzus olvasásokat szeretnék beiktatni. 

Az ígért Könyvmegállók listája - Szentendre

Városháza (Városháza tér)
V8 úszoda (Kálvária út)
Szakorvosi rendelő (Kanonok u)
Dunaparti Művelődési Ház (Dunakorzó)
Dumtsa Jenő utca - Tourinform irodánál picit eldugott helyen van, egy kapualjban, a híd után jobbra.

Nálatok milyen volt július?







0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon