2022. július 1., péntek

Júniusi és féléves zárás

 Június

Egy hosszabb összefoglalóval készültem, mivel ebben a bejegyzésben nem csak a június hónapról lesz szó, hanem félévi összegzést is szeretnék belesűríteni.

Júniusban ismét volt pár kötet, amelyeknek nem tudtam ellenállni (milyen meglepő), a leginkább Musso, A brooklinyi lány című regény keltette fel az érdeklődésemet, így rögtön lecsaptam rá, de az olvasás még várat magára, szeretnék kellőképpen ráhangolódni az író stílusára. Probst regényét viszont gyorsan el is olvastam a KönyVakáció kihívás keretében és meg sem álltam a következő kötetig, ami a kihívás közös könyve, Nyáron a párom. Probstról annyit, hogy igazi meglepetés volt számomra, azt hiszem a hónap kedvence ez a könyv lett.

Beszereztem

Guillame Musso, A brooklinyi lány

Jennifer Probst, Egy nyár Itáliában

Emily Henry, Nyáron a párom

M. C. Beaton, Ha egy üzlet beindul

Naomi Krupitsky, A Család

Elle Cosimano, Finlay Donovan ölni tudna

Leslie L Lawrence: A jakfarkas zászló

Julie Caplin, Az Északi Fény Panzió

Heidi Swanin, A napsütötte Nightingale tér

Szlávicsek Judit, Hullmásír

Dinah Jefferies, A toszkán grófnő

Megint időszerű elgondolkodnom, hogy több a beszerzésem (11), mint az olvasási kapacitásom és mostanában a klasszikusokat is szeretném picit előtérbe helyezni, mint például Jane Austen újrázások. Sőt a könyvtár is nagyon tervben van, legalább a nyári zárás előtt jó lenne beszerezni egy szép kis polcnyit. Egyetlen pici mentségem, hogy a Könyvhétre nem jutottam ki, de valamivel mégis kárpótolni szerettem volna az olvasó énemet.

Elolvastam

Natalie Jenner, A Jane Austen társaság

A hivatalos Downton Abbey ötórai tea szakácskönyv

Jennifer Probst, Egy nyár Itáliában

M. C. Beaton, Ha egy üzlet beindul

Emily Henry, Nyáron a párom

Jane Austen: Büszkeség és balítélet

Elle Cosimano, Finlay Donovan ölni tudna

Georeg Orwell, Állatfarm

Agatha Christie, Halál a felhők között

Az olvasásaim száma a hónapban így 9 regény lett.

A szakácskönyv annyira megtetszett, hogy már több receptet is elkészítettem és gyakran bele-bele lapozok.








A kedvencem ez a citromos sütemény volt:






M. C. Beaton-nal új vizekre eveztem Agatha Raisin után szabadon. Habár ezzel a történettel annyira nem vett meg magának az írónő, de a stílus és az alapötlet miatt mégis úgy gondolom, hogy fogom folytatni a fura, szegény rokon társasággal a kalandokat.

Jane Austen újraolvasásnak nagyon örülök, mert mostanában hanyagoltam a klasszikusokat, viszont úgy gondolom, hogy A Büszkeség és balítélettel egy kis erőt kapok, hogy kizökkenjek a mostanában bejáratott zsánereim karmaiból (romantika, krimi, thriller).

A Könyvhétre nagyon készültem, de sajnos egy fránya vírus azt mondta, hogy idén ez elmarad, legalábbis számomra. Annak viszont nagyon örültem, hogy a közösségi médiumokat elárasztották jobbnál jobb fotókkal és videóval a könyvszerető Molyok.

Facebookon csatlakoztam a Klasszikus Könyvklubhoz, ahol a tagok megoszthatják egymással a kedvenc klasszikus irodalomhoz tartozó olvasmány élményeiket, valamint közös könyvek is lesznek, cél pedig egy év alatt minimum 12 klasszikus regényt elolvasni.

Személyes

Összeszedtem a bátorságomat és bejelentkeztem egy online nyelvvizsgára, amitől a technikai háttér miatt még tartok egy kicsit.

Instagramon továbbra is igyekszem aktívan jelen lenni. Kedvenc insta képem a hónapban egy klasszikus túrós zsemle lett, amit megbolondítottam némi vaníliával és lekvárral.

A legszuperebb, hogy lett egy labrador kiskutyánk, aki 1 hét alatt szobatiszta lett és erre nagyon büszke vagyok. Az instán ebben a témában is osztottam meg pár – remélem – hasznos tanácsot.



Voltunk vidéken rokonlátogatóban, ahol egy csepp faluban gyönyörű levendulákat láttam, egyszerűen ez az a virág, amit nem tudok megunni. Fotózni és szagolgatni is imádom.



Több kirándulás is belefért a hónapba, aminek nagyon örülök és szeretnék minél többet túrázni a nyáron.







A nyár nálunk a kerti nyaralás jegyében fog telni, így felállítottuk a medencét, igaz csak hónap végén, de lehet fürdeni, remélem az idő is így gondolja majd. A medence mellett az olvasáshoz pedig egy kis sarkot is kialakítottam, ahol a boldogsághoz elég lesz egy jó könyv és egy pohár jeges tea.

Félév

A félévben nem mondom, hogy annyit tudtam olvasni, mint amennyit szerettem volna, de nem vagyok elégedetlen, majd az őszi hónapokban igyekszem behozni. Június utolsó napjáig összesen 23 kötetet olvastam el, de voltak félbehagyások is, nem is kevés, igyekszem elengedni a görcsös kényszert, hogy mindent muszáj befejeznem, amit elkezdek.

Oldalszám szempontjából nagyjából 7416 oldalnál járok.

Legnagyobb meglepetés

Chris Carter, A hívás

Egyértelműen egy átlagos thrillert vártam, de sokkal durvább (jó értelemben) történetet kaptam, biztos, hogy fogok még olvasni az írótól.

Legjobb friss megjelenés



Elle Cosimano, Finlay Donovan ölni tudna

Nagyon jól szórakoztam az olvasás során, végre egy író, aki humoros és tabukat is döntöget, sőt az erkölcsi normáknak ellentmondó cselekedetre bírta rá a hősnőjét, úgy, hogy közben az olvasó számára kedves tudott maradni a karakter. Nekem nagyon tetszett az első része a történetnek.


Legtöbbször olvasott műfaj

Továbbra is a krimi vezet, még dolgozom rajta, hogy színesebb legyen a zsáner listám.

Leghosszabb és legrövidebb könyv

Leghosszabb könyv Jane Austen, Büszkeség és balítélet című regénye volt. A legrövidebb olvasmányom pedig George Orwell, Állatfarmja

Legszebb borítójú könyv



Kedvenc könyv a szórakoztató irodalomból

Ide is Elle Cosimano, Finlay Donovan ölni tudna regényét hoznám

Kedvenc kiadó

A 21. Század Kiadó

Kedvenc könyvcím

Agatha Raisin és a nagy veteményesviszály

Kedvenc könyves kihívás

Könyvelem Csaba KönyVakáció című kihívása

Kedvenc könyv, amelyből adaptáció is készült

Poirot történetek közül A titokzatos kék vonat, de az Agatha Raisin sorozatot is kedvelem, leginkább Ashley Jensen alakítása miatt

Kedvenc fülszöveg

M. C. Beaton: Ha egy üzlet beindul

Ha ​egy üzlet beindul! – Az Agatha Raisin sorozat kedvelőinek

Az élet nem egyszerű, ha arisztokratának születsz, de nincs egy vasad sem. Így van ezzel Lady Fortescue is. Csakhogy neki zseniális ötlete támad: mi lenne, ha londoni, egykor pompás, mára megkopott házát elegáns szállodává alakítaná?

Tervéhez kiváló segítőket talál: csupa hozzá hasonló, elszegényedett előkelőt. Például belép a csapatba Sir Philip – mondjuk úgy, kreatív ügyvezetőként. Tőle egy kis tolvajlás sem áll távol, ha a szálloda érdekei úgy kívánják. A felszolgált ételekért pedig Miss Harriet James, egy vagyontalan kisasszony lesz a felelős, akire pár éve még francia szakács főzött. És az üzlet csodásan beindul. Kár, hogy semmi sem lehet tökéletes…!

Vicces félreértések, ravasz cselszövések és meglepő kalandok sora vár a lelkes csapatra ebben a fordulatos és romatikusan szórakoztató regényben a nagysikerű AGATHA RAISIN és HAMISH MACBETH sorozatok szerzőjétől.

Kedvenc magyar szerző

Böszörményi Gyula továbbra is nagy kedvencem, de Zajácz D. Zoltán stílusát is megkedveltem a retro krimije által.

Kedvenc külföldi szerző

Agatha Christie, ez szerintem nem is nagyon fog változni

Legkedveltebb könyv

A félévben nagyon szerettem Jennifer Probst, Egy nyár Itáliában című regényét, ahol egy család három nőtagja kalauzol minket végig az egymásratalálás és önmaguk megismerésének folyamatán.

Három könyv, amelyet biztosan elolvasok az év hátralévő részében

Heidi Swain, A napsütötte Nightingale tér








Deborah Feldman, Exodus








Guillaume Musso, A brooklyni lány








Friss/későbbi megjelenések, amiket nagyon várok

Marie Benedict, Victoria Christopher Murray: Belle, a könyvtár királynője








R. Kelényi Angelika: Manna Marina










Robert Galbraith: A koromfekete szív





0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon