2022. június 2., csütörtök

Májusi zárás - Kicsit minden Jane Austen körül forgott

 A május és az orgonavirágzás is elröppent, szinte fel sem ocsúdtam, pedig imádom ezt a hónapot. A főiskolán az utolsó vizsgámat is kipipálhattam, ráadásul egy elég nehéz tárgyból.

Olvasás terén elmaradtam a tervezettől, de nem bánom, mert a főiskolai évek végére értem, nincs több vizsga és szombati előadás.

Polclakók lettek:

Ennek örömére – meg amúgy is, na – vásároltam pár könyvet a hónapban. A polcomra került M. C. Beaton új regénye az Agatha Raisin és a tekeklub réme. Agatha legújabb nyomozásáról már bejegyzés is készült, mivel Beaton regényei azok, amelyekre rögtön megjelenésük után le szoktam csapni, nem volt ez máshogy most sem, de egy picit kesernyés szájízzel olvastam, a bejegyzésből kiderül, hogy mi volt ennek az oka. A következő könyv, amire lecsaptam az egy Jane Austen fikciós regény Natalie Jenner-től, A Jane Austen társaság. A polcomon tudhatom Georgette Heyer-től A híres Sophy című regényt is, aminek gyönyörű a borítója, sajnos még nem tudtam elkezdeni az olvasást, de ami késik... Sőt a hónapban hosszú idő után újra érkezett hozzám egy recenzió, ami egy gyönyörű szakácskönyv egyenesen Downton Abbey-ből, az ötórai tea.

Olvastam:

A hónapot olvasási szempontból Agatha Christie-vel kezdtem, a Pókháló című kisregényt olvastam el, ami nagyon tetszett, olvastatta magát. A témáját tekintve nem hagyományos krimi, mert sokkal mélyebb témákat is boncolgatott. Ilyen témák voltak: a családon belüli erőszak, a gyermekbántalmazás, a drogok. Persze nem úgy kell elképzelni, hogy egy napjainkban írt durva leírásokkal gazdagított írásról van szó, hanem ezeket a témákat Christie a tőle megszokott intelligens módszerrel építette be az írásba. Befejeztem még egy Agatha Christie regényt, A fogorvos széke címmel, ami hozta a megszokott színvonalat, remekelt a csavaros megoldással és a szokásos összetett személyiséggel bíró karakterekkel. Ezután egy nagyon hosszúra nyúlt olvasás végére tettem pontot, ez Rachel Givney-től a Szerelmes Jane volt. Mily meglepő, ismét egy Austen fikció, ezúttal az időutazó Jane került a történet középpontjába. Talán sokat elmond, hogy januártól egészen májusig tarott befejezni a regényt. Nem igazán tudtam ráhangolódni, pedig próbálkoztam. Tudom, hogy sokaknak nagyon tetszett ez a regény, nekem azonban túl elcsépelt volt és nem találtam meg azt a momentumot, amely érdekessé tudta volna tenni ezt a korokon átívelő utazást, nem lesz nálam újraolvasós. Jenner-től a Jane Austen társaságról a hétvégén fog kikerülni az értékelés, de elöljáróban elárulom, hogy nagyon szerettem olvasni. A hivatalos Downton Abbey ötórai tea szakácskönyvet pedig már átnéztem és a gyönyörű fotókban nem győztem elmerülni. Természetesen több recept is várja, hogy kipróbáljam, amire reményeim szerint a hosszú hétvégén sort is fogok keríteni. Austen-től elkezdtem olvasni A klastrom titka című regényt, illetve vannak befejezetlen regények is az éjjeliszekrényemen, amelyek várják, hogy ismét kedvet érezzek hozzájuk.

A június nagyon eseménydúsnak ígérkezik, egy remek ausztriai program is be van tervezve, emellett szülinapozást is szervezek és remélem egy kis pünkösdölés sem marad ki.

A hónap kedvenc fotói:




A többiek májusi zárása:

Dóri , AniTiger

2 megjegyzés:

theodora írta...

A Szerelmes Jane-t én is nézegettem, viszont lebeszéltem róla magam. A héten beleolvastam, de félbehagytam A Jane Austen társaságot, most túl lassú volt - és sok könyv vár rám, ami miatt inkább visszavittem a könyvtárba - kíváncsi vagyok a bejegyzésedre róla!
Szuper júniust kívánok én is neked!

Könyvlelő Kritta írta...

Az Austen társaság valóban nagyon lassan indult, de összességében összállt a kép és igazán jó olvasási élmény volt, ellentétben a Szerelmes Jane-nel. Valóban az a probléma, hogy túl sok jó könyv van és túl kevés idő, de kiszemezgetni a széles kínálatból a valóban jókat, na az az igazi művészet. :) Egyébként mostanában nagyon Austen lázban égek, nem tudom miért. Kellemes olvasási élményeket kívánok a hónapra!

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon