2016. szeptember 17., szombat

Back to school book tag




MFKata blogján  láttam meg a BookTAg PénTek keretében a Back to school tag-et, úgy gondoltam, hogy mivel az iskolakezdés nálunk is aktuális, idén már a felső tagozat első évfolyamát tapossuk, ezért kedvet éreztem a tag kitöltéséhez, a kérdések pedig igazán érdekesek voltak.



1. Egy könyv, amit minden iskolakezdés alkalmával újraolvasol.

Nincs ilyen, mert bevallom már a 80-a és 90-es években sem vonzottak a kötelező olvasmányok, én már akkor idejétmúltnak éreztem őket és ez a mai napig sem változott, maximum az érzés erősödött fel. 
Személy szerint már nem ragaszkodnék a Kincskeres kisködmönhöz, a Kőszívű ember fiaihoz és hosszan sorolhatnám. 
Ez véleményem szerint már közel sem aktuális a mai kor gyermeke számára, de természetesen ahogy látom a mai napig változatlan keretek közé van szorítva a kötelezők köre, néhol veszek észre egy-egy újítást, de ezt még nagyon kevésnek érzem.

2. Minden kötelezőt olvasmányt elolvastál?

Jaj, dehogy! Sőt, azt kell mondanom, hogy az iskolás évek alatt jó, ha egy, vagy két kötelezőt elolvastam. Akkoriban megnéztem a filmváltozatot, vagy éppen a rövidített változatot olvastam el és ettől függetlenül kitűnő voltam irodalomból. Sokkal jobban estek ezek a regények és novellák később, már felnőtt korban. 



3. Félsz, hogy mostantól kevesebbet tudsz majd olvasni?

Mivel sajnos már nem járok suliba (18 évig jártam, elégi is volt) így annyiban változhat az olvasásra fordított idő, amennyit esetleg a gyermekemmel tanulni kell.


4. Melyik sorozat következő részét várod a legjobban?

Az Agatha Raisin regényeket, mert fog jönni belőle a tervek szerint több is, nem vagyok egy nagy sorozatfüggő, így ha éppen érdekel valami elolvasom, de úgy konkrétan nincsenek nagy vágyaim e téren. 

5. Mutass egy borítót, ami az iskolakezdésre/jelen évszakra emlékeztet! 

A Szent Johanna gimi borítói. 



6. Te mennyire vigyázol a tankönyveidre?

Mindig is nagyon vigyáztam rájuk, nem gyűrtem össze és a borítók is épek maradtak még év végén is.

7. Melyik nyári olvasmányodról fogsz írni irodalomórán?

Nekem már inkább a blog tölti be az olvasónapló szerepét, ide pedig elmaradt bejegyzések fognak kerülni, ha odáig jutok. Ilyen lenne Belinda Alexandra regényei, mert megérdemelnének egy bejegyzést, illetve egy-egy mesekönyv is megérne egy saját értékelést. 

0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon