2016. január 13., szerda

Janet Evanovich - Lee Goldberg: A nagy zsákmány, avagy hogyan asszociáltam filmekre

Kate O'Hare, az FBI különleges ügynöke közismert elkötelezettséggel és fegyelemmel végzi a munkáját: a világ leghírhedtebb bűnözőit hajszolja, és juttatja rács mögé. A főnöke szerint állhatatos és becsvágyó; a barátai szerint szívós, makacs és talán egy kissé megszállott. És bár Kate az elmúlt öt évben komoly hírnevet vívott ki magának, őt csupán egyetlen név érdekli: Nicolas Fox, a nemzetközileg körözött svindler, akire a nő több okból is le akar csapni. A vakmerő, jóképű és veszélyesen elbűvölő Nicolas Fox született szélhámos. Hírhedt a bonyolult svindlijeiről, amelyekkel híresebbnél híresebb gazdagokat kopaszt meg. Eleinte a pénz motiválta. Ma már az izgalom. Tudja, hogy az FBI a sarkában van – különösen Kate O'Hare, aki minden lépését figyeli. Nick számára nincs is ennél izgalmasabb, élvezi, hogy egy gyönyörű nő hajszolja… még ha a hölgy dutyiba akarja is juttatni. Ám épp, amikor úgy tűnik, Nicolas Fox ezúttal tényleg nem ússza meg szárazon, a férfi sikerre viszi eddigi legnagyobb svindlijét: állást ügyeskedik ki magának az FBI-nál, Kate O'Hare különleges ügynök társaként. A Fox és O'Hare sorozat első kötete

Először nem is igazán szerettem volna egy külön bejegyzést szentelni a könyvnek, mivel messze elmarad a Szingli fejvadász sorozattól, de aztán, mint látjátok másképpen döntöttem, mert nem érdemli meg, hogy a Plum sorozathoz hasonlítsam a főszereplőt, hiszen a maga módján kellemes olvasmány volt ez a könyv is. 

A nagy zsákmányt Janet Evanovich Lee Goldberg-gel együtt jegyzi, ez a tény már eleve felkeltette az érdeklődésemet mivel sosem igazán értettem, hogy miként lehet könyvet együtt írni valakivel. Szerintem most is egy kicsit a stílus és a humor rovására ment, hogy Evanovich nem egyedül írta meg ezt a történetet. 

A Fox és O'Hare sorozat első része a nagy zsákmány, ami az alapötletet tekintve nem is egy rossz darab. Mivel nagyon szerettem a Szingli fejvadászt tudtam, hogy túl nagyok az elvárásaim mind történet, mind pedig humor szempontjából. Sajnos igazam is lett, nem ez a sorozat fogja utolérni a humorban verhetetlen elődjét, de attól függetlenül azt kell mondanom, hogy nem volt rossz és elég jól szórakoztam olvasás közben. 

Ahogy elkezdtem olvasni valahogy elkezdtem filmekre asszociálni, úgy, mint például a Beépített szépség Sandra Bullock által megszemélyesített FBI ügynöke jutott rögtön az eszembe még a keményebb korszakából, mint Kate O'Hare, aztán ott van Nicolas Fox, alias Brad Pitt az Ocean's Eleven-ből, mint profi tolvaj. Ők ketten kénytelen kelletlen szövetségre lépnek és együtt kezdik üldözni a bűnözőket, nem mindennapi formában. Majd együtt gyűjtik maguk köré a Szuper csapat mintájára a saját kis "bűnüldöző" csapatukat, akikkel meglepően jól tudtak együttműködni. Több vicces, vagy éppen akciódús  eseménysor által halad előre a történet, eközben az olvasónak nem marad ideje unatkozni, mert valóban végig pörgős a regény, ezt én igazán tudtam díjazni.

Tehát adott volt egy jó alaptörténet, ami kellemes karakterekkel egészült ki, mivel szinte az összes karakterben volt valami szerethető, vagy érdekes. 
Ki kell emelnem Kate apukáját, aki nagyon belevaló apuka, igazi volt katona, aki nem riad vissza egy jó kis kalandtól, sőt inkább ő biztatja a lányát és ösztönzi a háttérből vadabbnál vadabb tettekre. 
Kate és Nick között kicsit felcserélődtek a szerepek, a nő dögös és belevaló, a pasi pedig okos és óvatos. Tetszett ez a felosztás, végre nem a tesztoszteron dominált, ami valljuk be elég ritka, itt a nő kezében voltak a szálak, amit most hátulról a férfi próbált irányítani, nem is rosszul. 

Egyedül a romantika volt picit langyos, olyan kerülgeti a macska a forró kását jeleneteket kaptunk beépítve egy-egy akció középpontjába, szó sem volt szikrázó és érzéki kapcsolatról, egyelőre. Így visszatekintve azt kell mondanom, hogy nem is hiányoltam annyira a rózsaszín felhőt, valahogy nem illett volna a karakterekhez, de talán a későbbiekben még alakulhat valami, mindenesetre én kíváncsian várom a folytatást. 


Érdekesség


A történet egy jelenete az Athosz-hegyi Kolostor-Köztársaságban játszódik, ahová nő nem léphet be, de Kate-et természetesen ez a legcsekélyebb mértékben sem érdekli, így mi is egy kis kiránduláson vehetünk részt ezen az érdekes helyen. Személy szerint még nem hallottam erről a köztársaságról, de bevallom a könyv elolvasása után utánanéztem és érdekes információkkal gazdagodtam. 

Az Athosz-hegyi Köztársaság zászlaja:

Az  Athosz-hegyi Köztársaság zászlaja

Bővebb információ: Femina és Wikipédia


Összegezve

Pörgős, lendületes regény tele akcióval és remek, bár még kissé csiszolatlan karakterekkel. Szerintem nagy lehetőség van az alaptörténetben és reményeim szerint a további részekben rátalál a két író a Szingli fejvadászban oly jól ismert humorbombákra is. 

Szép tájak, kellemes karakterek egy könnyed kikapcsolódást nyújtó regényben. 

Ajánlom egy kellemes hétvégi olvasmányként.

0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon