2024. március 8., péntek

Maria Pettersson: Fantasztikus nők

 Fülszöveg: Fantasztikus nők, döbbenetes, elképesztő sorsok. Hogyhogy eddig nem ismertük őket? Létezik, hogy senki sem írt regényt, verset, ódát, szatírát az életükről, tetteikről? Többségüket elnyelte a múlt süllyesztője; apjuk, férjük, fivérük árnyékában ritkán vettek róluk tudomást, akármilyen zseniálisak voltak is a maguk nemében, sőt, nem csak a maguk nemében. Szerencsénkre Maria Pettersson pótolta a hiányt, amikor megírta ezt a közel száz, hihetetlenül izgalmas női sorsot.




A mai jeles naphoz illő, kivételes, egyben inspiráló gyűjteményt szeretnék a figyelmetekbe ajánlani nőkről, de nem csak nőknek.

Úgy gondolom, hogy nem is találhattam volna méltóbb könyvet a nemzetközi nőnap alkalmából, mint Maria Pettersson izgalmas, kalandos és a történelem során valamilyen szempontból kiemelkedő asszonyait, hölgyeit bemutató ismeretterjesztő kötetét, a Fantasztikus nőket.

Ez a könyv egy egyedülálló gyűjtemény, amit lassan, apránként érdemes megismerni, ezáltal elmerülve a századok folyamán kimondottan eltérő, de valahol mégis közös női sorsokban, inspirálóan ható élettörténetekben.

Egyszerűen szerettem ezeket a hibátlan, rövid, tömör, de mégis lényegi elemeket megfogó bemutatásokat. Azt hiszem az írónő nagyon jól megragadta az egyes karakterek lényét és átütő bemutatásokkal gazdagított minket, olvasókat.

Általában szeretem a rendezettséget, itt viszont kényszert éreztem, hogy ugráljak a gyűjteményen belül, hiszen külön kategóriákra osztották a könyvet: tudósok, uralkodók, művészek és sportolók, aktivisták és másként gondolkodók, bűnözők és üldözőik, katonák, harcosok, kémek és természetesen a világutazók, kalandorok sem  maradhattak ki.

Személyes kedvenceim a női világutazók és kalandorok voltak.

Összességében, egy igazán színes, érdekes, világos felépítésű és informatív gyűjteményt ajánlok a figyelmetekbe. Érdemes időről időre elővenni és inspirálódni a régmúlt világban feltűnt fantasztikus nők életéből.

 A könyvet köszönöm a Corvina Kiadónak!

1 megjegyzés:

nira shalom írta...

Hello, a nevem Nira. Évekig voltam kapcsolatban Andersonnal, de szakított velem. Mindent megpróbáltam, hogy visszaszerezzem, de hiábavaló volt. Nagyon szerettem volna visszakapni az iránta érzett szerelmem miatt. Mindennel könyörögtem neki, ígértem, de nem volt hajlandó. Elmagyaráztam a problémámat a barátomnak, ő pedig azt javasolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot egy varázslóval, aki segíthet elvarázsolni, hogy visszahozzam. Bár soha nem hittem a varázslatokban, nem volt más választásom, mint kipróbálni. Ezért e-mailt küldtem a varázslónak, aki biztosított, hogy három napon belül minden rendben lesz, és az exem visszajön hozzám. Meglepő módon ez a második napon, 16 óra körül történt. Az exem felhívott, bocsánatot kért mindenért, és azt mondta, hogy szeretne visszakapni, mert nagyon szeret. Nagyon boldog voltam, és visszamentem hozzá. Újra boldogan kezdtünk együtt élni. Megígértem mindenkinek, akit ismerek, akinek kapcsolati problémái vannak, hogy az egyetlen igaz és erőteljes varázslóhoz fordulok, aki segített a problémámon. Ha szüksége van a segítségére, írjon neki e-mailt a babawalewiseman01@gmail.com címre. Különféle varázslatokat kínál, beleértve a szerelmi varázslatokat, az elveszett szerelmi varázslatokat, a válási varázslatokat, a házassági varázslatokat, a kötési varázslatokat, a megtörő varázslatokat, a szeretett személy száműzését a múltból, az előléptetési varázslatokat, az elégedettségi varázslatokat, valamint gyógymódot bármilyen betegségre, amelyben szenved. Forduljon hozzá, hogy tartós megoldást találjon bármilyen problémájára. via babawalewiseman01@gmail.com WhatsApp +2348136951551 Viber +2348136951551

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon