2015. január 31., szombat

Könyvmolyok problémái Tag

Tag ügyileg nem voltam túl aktív, valahogy elmentek mellettem, de a legutóbbi után úgy érzem mégiscsak szeretem őket. A Könyvmolyok problémái Tag Nikitől került hozzám. Jobb későn, mint soha. :)






1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?


Ez igazán egyszerű, amikor van itthon könyvtári könyv akkor mindenképpen azt választom, mert az határidős, az otthoni könyvek közül pedig beszerzési sorrendben vannak toronyba halmozva, alulra pakolom a friss beszerzéseket, így a régiek felülre kerülnek (a könyvtári is torony állapotban van jegyzem meg) és mindig a legfelsőt veszem le. Ettől csak akkor térek el amikor egy kedvencet szerzek be, mert akkor az elsőbbséget élvez.


2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?

Sosem hagyok félbe könyvet! Általában nem szoktam félbehagyni semmit, így vagyok a könyvekkel is, ha már elkezdtem be is fejezem. 



3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan?

Szeretem a kihívásokat és általában be is szoktam tudni fejezni, ha kitűzök egy célt. Ennek érdekében már jó előre tudatosan eltervezem, hogy mi az az ütem amivel még teljesíthető, ha lemaradás mutatkozik akkor még időben tudom pótolni. Az idei várólista csökkentéshez is már megvan az ütemtervem és remélem, hogy sikerülni is fog. 


4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói. Nem. Egyeznek!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?

Semmit, nem a külső a fontos a könyveknél, nem kötődöm csak egyfajta borítóhoz és az sem számít ha egy sorozat egyik darabja filmes borítós a másik nem, vagy éppen a kiadás tér el. A könyvespolcomat a sokszínűség jellemzi és a sorozatnál sem okoz gondot, ha eltérnek a borítók.



5. Mindenki imádnak egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?



Általában nincs ilyen könyvmoly személy a közvetlen környezetemben, akivel személyesen meg tudnám beszélni, ezért marad a virtuális közösség. 


6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mihez kezdesz magaddal?



Még nem voltam ilyen helyzetben, talán azért is, mert nyilvános helyen általában krimit, történelmi vagy éppen inkább vicces, mintsem sírós könyveket olvasok. 



7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?! 



Nem, nem szoktam újraolvasni, ha valamiért vártam a folytatást akkor általában szép lassan helyreáll a kép és ott folytatódik a történet ahol abbahagytam, van olyan amikor ehhez elég egy-két oldal és van amikor 100 kell. 



8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet?



Sokszor és szívesen adok kölcsön könyvet, egy feltétellel, hogy vigyázzanak rá. A könyvet olvasásra szánták, hát használjuk is ezt ki amennyire lehet. Amikor észreveszem, hogy nem vigyázott rá az akinek kölcsönadtam legfeljebb legközelebb már nem fogok kölcsönözni neki könyvet. 


9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?

Nehéz kérdés, de eddig mindig volt valami ami átlendített ezen a válságon és valahogy gyorsan befejeztem a megkezdett könyveket, egyébként is általában minimum kettő, de inkább több könyvet olvasok egyszerre. 



10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni?

Ez csak is az adott időszak családi költségvetéstől függ, szívem szerint mindet megvenném, de az eszemre hallgatva sokszor megvárom az akciókat, vagy éppen születésnap, névnap stb. alkalmakat.

Ilyenek például a Moly-os kívánságlistámon szereplő könyvek. :)
http://moly.hu/tagok/kritta/kivansaglista  és a Szirénia öröksége 2. része lesz még ilyen ősszel amikorra ígéri a kiadó a megjelenést. 



11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket?

Néha sajnos méltatlanul sokáig, ez lehet 1 naptól egészen 2 évig is, mert sajnos van olyan könyv amivel már két éve várunk egymásra.





0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon