2013. június 2., vasárnap

M. Kiss Csaba – Kásás Tamás: Kása

Szeretek olvasni, de ebbe is, mint elég sok dologban rendszertelen vagyok ez sajnos a blogon is meglátszott.

Szeretek olvasni otthon egy kényelmes fotelben, egy kád vízben az ágyban, a konyhában egyszóval az egész lakásban.

Szeretek olvasni útközben, várakozás közben és igen néha a munkahelyemen is/csak le ne bukjak/, ehhez jól jön a hordozható olvasó, sokkal diszkrétebb, mint egy nagy, vaskos könyvet előkapni a picurka válltáskából.
Szóval elcsábultam én is egy e-book olvasóra, ehhez viszont e-könyvek szükségeltetnek.

Kicsit elmerültem az e-book-ok világában, pro és kontra érveket sorakoztattam, amivel most nem is fárasztalak titeket, de egy biztos, így olcsóbban lehet könyvet vásárolni, igaz nem tudjuk odatenni a polcunkra csak a virtuális könyvtárunkba kerülhet, de azoknál a könyveknél, melyeket egyszer vagy kétszer fogunk elolvasni ez szerintem nem is olyan nagy baj, mert bármikor előkereshető.

Létre is hoztam a gépemen egy könyvtár nevű mappát ahová szépen bepakolgatom az e-könyveimet és csak keresgélnem kell köztük, hogy éppen mihez van kedvem, mint egy igazi könyvespolc előtt. Természetesen a nagy klasszikusok továbbra is ott figyelnek a valódi könyvespolcon, de emellett nagyon megkedveltem a virtuális könyvtár lehetőségét és az általa megnyitott teret. 


Az új olvasómon olvasott első könyvem M. Kiss Csaba és Kásás Tamás: Kása című önéletrajzi könyve volt.





Érdekelt a könyv, mert kíváncsi voltam egy igazi ízig-vérig élsportoló mindennapjaira, az meg tényleg megdöbbentett, hogy  már az első lapokon ennyire kitárulkozó, őszinte könyvet tartok a kezemben. Gyorsan lapoztam és lapoztam.Nagyon hamar azt vettem észre, hogy besötétedett és már a könyv végét falom, szinte repültek a sorok és az idő

Úgy éreztem mintha visszarepültem volna a '80-as, '90-es évekbe, majd ismét napjainkba, szinte szárnyaltam én is időben és térbe.
Ahogy elmesélte a gyermekkorát bennem is sok élmény újjáéledt, igazi időutazásra invitál minket a könyv és az általa megelevenített szőke fiúcska, aki éppen csak próbálgatja a szárnyait és máris nyugaton találja magát, ahol új környezetbe csöppen és próbál beilleszkedni, ez a kétlakiság folyamatosan végigkíséri Kása életét.
Utazás utazás hátán, mindenhol új környezet, új emberek, ahol ez a tehetséges sportoló ki gondolná, de kicsit magányosnak és elveszettnek érzi magát. Mindeközben nagyon őszintén beszél Kemény Déneshez, a csapathoz, a vetélytársakhoz, függőséghez /nagyon érdekes függőségben szenved, teljesen át tudtam érezni, mert évekig én is ettől a függőségtől szenvedtem, amit direkt nem írok le, hogy mi is az, inkább olvassátok el/, barátsághoz és a szerelmeihez fűződő kapcsolatáról, ez utóbbinak egy egész fejezetet szenteltek.
A csillogással ellentétben, ami kívülről látszik a könyv lapjain megjelenik a valódi Kása, az ember, mert Ő is  egy érző, sebezhető emberi lény, aki kitárulkozik az olvasóknak. Végig izgulhatjuk ismét a könyv lapjain keresztül a 3 olimpiai aranyat megszerző csapat meccseit, szinte hallani, amint Knézy Jenő kitűnő kommentárja szól a múltból. 

Nagyon tetszett, hogy sok fotóval is fűszerezték a leírásokat, végig lendületes volt a könyv, igazán kellemes önéletrajzi könyvet kap az olvasó.

Nem tudom a borítón lévő Kása e az igazi,  a teknős énjével /ahogy saját magát titulálja/, vagy pedig a csibészes mosolyú, szőke, langaléta és életerőtől duzzadó srác, de lényegében ez maradjon az ő magányügye, mi pedig élvezzük ki, hogy kicsit beleláthattunk a sportolok titokzatos, sokszor kemény és kegyetlen, néha pedig a fellegekbe repítő életébe.


A könyvet köszönöm a Book and walk oldalnak
Az e-könyv ára: 1999 Ft

Az oldalon további e-könyvek és ingyenes e-könyvek közül válogathattok.






0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon