2022. november 2., szerda

Októberi (és szeptemberi) zárás

El sem hiszem, hogy a naptár már novembert mutat (el is felejtettem hajtani a falinaptáraimat), az október úgy repült el, hogy szinte fel sem fogtam. Sőt, csak most jutott eszembe, hogy az elmúlt hónapokban nem is csináltam zárást, pedig olvastam, sokat. 

Jártam könyvszekrénynél, sütögettem, kutyusoztam az elmúlt hónapokban, amit az instagramon igyekeztem dokumentálni, ahol legnagyobb meglepetésre a követők száma már meghaladta a 3700 főt, igaz, hogy az egy könnyedebb "játszótér", mint a blog. Képeket sokkal egyszerűbb feltölteni és röviden megszövegezni, mint egy tartalmas bejegyzést megírni, bár meg kell hagyni, hogy szellemileg sokkal kielégítőbb eredményt csak az utóbbi tud adni. 

Képzeljétek ahogy elkezdtem angolul olvasni egyre jobban rákaptam az ízére és azóta darálom Joanne Fluke sütis krimijeit. Annyira egyszerű a nyelvezetük és olyan kis könnyed olvasmányok, hogy szívből ajánlom a sorozatot mindenkinek, aki szeretné az angol nyelvet gyakorolni.

Tettem látogatást a fogorvosnál, ismét és még nincsen vége, de büszke vagyok, hogy kibírom, pedig nagyon félek tőle. 

Molyon megkaptam az 50 könyv elolvasása után járó plecsnimet is, amit örömmel vettem át. 


Olvastam

Lucia Berlin: Este a paradicsomban
Lucinda Riley: A szerelmes levél
Joanne Fluke: Devil's Food Cake Murder
Joanne Fluke: Pikáns meglepetés és gyilkosság
Jud Meyrin: Vércseppek a hóban
Catherine Bell: Jane Austen és a szavak művészete
Anders de la Motte – Måns Nilsson: A halál színre lép
Sophie Irwin: Hozományvadász hölgyek kézikönyve
Georges Simenon: Maigret és a pikárdiai gyilkosságok
Linda Castillo: Kárhozat
Ann Cleeves: Hollófekete
Füller Tímea: Egy papné titkos naplójából
Agatha Christie: Halloween és halál
Jud Meyrin: Gyilkosság a krimifesztiválon

Továbbra is a krimi zsáner áll legközelebb hozzám, ahogy látható az olvasási listám alapján is. Az elmúlt hónapok nagy felfedezettje számomra egyértelműen Jud Meyrin, Felföldi rejtélyek sorozata volt. Csak legekben tudok nyilatkozni róla, nagyon szerettem a történetet, az írói stílust, a karaktereket, szóval meglepően kiváló krimik születtek egy sorozat részeként, amelyet magyar író jegyez. 




Jane Austen életéről is szívesen olvastam egy regényes életrajzi történet keretében.  Jane Austen és a szavak művészete című regényt ajánlom azoknak, akik szeretik az életrajzi ihletésű történeteket és szeretnék megismerni a történelem ikonikus női alakját egy új szemszögből.




Pupilla hatására belevágtam Georges Simenon, Maigret sorozatába, amit szeretnék folytatni novemberben is. 

Filmek


Tad, az elveszett felfedező egy vicces, kedves családi film, amin nagyon jól szórakoztunk, igazi kis szombat esti kikapcsolódás az egész családnak. Ellenben a Beugró a paradicsomba csalódás volt. Sajnos számomra kritikán aluli bárgyú történet bontakozott ki, amit csak Roberts és Clooney vittek valamelyest a hátukon, ők továbbra is remek színészek, de valahogy most ez sem tudott kárpótolni, meg a csillogó környezet sem, ahol a film játszódik. A tartalom és a poénok szempontjából értékelhetetlen volt, untam. Ettől függetlenül láttam Snitten is jó kritikákat kapott, így lehet, hogy csak én voltam túl kritikus vagy vártam túl sokat ettől a filmtől, nekem ez most nem jött be. 




Ledaráltam a magyarul elérhető Agatha Raisin sorozat részeit, amiket könyvben és filmen egyaránt nagyon kedvelek, de mindig eszembe jut, hogy Marion már nem alkothat az olvasók számára újabb vicces krimiket, így azzal kell beérnünk nekünk, olvasóknak, hogy úrjázhatunk a sorozat egy-egy kötetével vagy filmjével. Ashley Jensen egyébként nagyon jól hozza Agatha bohókás karakterét, annak ellenére, hogy eleinte számomra nagyon furcsa volt, mert a regények alapján egy teljesen más Agatha Raisint képzeltem magam elé, de megbarátkoztunk és örülök, hogy képernyőre kerülnek a sorozat részei. 

Tervek

Novemberben is szeretnék legalább 5-7 regényt elolvasni. 

A  hónapot már meg is nyitottam az alábbi regények elkezdésével:
Stefanie London: A tacskó Pradát visel
Kazuo Ishiguro: Klara és a Nap
Joanne Fluke: Cinnamon Roll Murder
Böszörményi Gyula: A hullaházi skandalum

A hullaházi skandalumot pedig már be is fejeztem, letehetetlen volt, magába szippantott, ahogy szokott. 

Szeretnék még többet olvasni angolul és többet sorozatozni, illetve a bekuckózás keretében a kávéról teára áttérni. 

Többiek: Dóri , AniTiger , 


0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon