Ugrás a fő tartalomra

Évértékelés, vágyak, fogadalmak listába szedve

Ebben a bejegyzésben az elmúlt év történéseit és az új év terveit szeretném egy csokorba szedni. A hosszú visszatekintés helyett inkább egy listát írtam, ami számomra is meglepő számokat hozott, fura így egyben látnia az elolvasott könyvek számától kezdve az oldalmegtekintésig az elmúlt év statisztikáját. Ez a statisztika nagyon le van butítva, tekintettel arra, hogy a listáimat mind molyon, mind pedig privátban nagyon hanyagul vezettem. Külön-külön könyvekre és legekre nem térnék ki, hiszen voltak nagyon jó, kevésbé jó és nagyon rossz olvasmányaim is az elmúlt évben, aki követte a blogot az találkozhatott áradozó és "fröcsögő" (persze csak kulturáltan) bejegyzésekkel egyaránt a blogon. Voltak tagek, rovatok, vándor díjak és könyves bejegyzések, amiket mind-mind öröm volt megírni. Ami a legjobb, hogy egyetlen percig sem éreztem kötelességnek a blogolást, továbbra is megmaradt hobby szinten és remélem a továbbiakban sem lesz ez másképpen, különben elvesztené a lényegét, legalábbis számomra.  

Ennyit bevezetőnek, jöjjön is a címben említett múlt/jövő lista. 


Ez történt 2015-ben:

  • Elolvastam 80 könyvet, ez messze elmarad a 150 könyves célkitűzésemtől
  • 80 könyvből e-book formájában 30 könyvet olvastam
  • Nagyon sok  könyvet vettem/kaptam/cseréltem, nem tudom pontosan megmondani hány darabot, de az biztos, hogy ez a szám februárban volt a legmagasabb, szám szerint 33 darab(kimondani, leírni is félelmetes),  20 könyvet cseréltem és 9 könyvet adtam el
  • Idén összesen 2 könyvet Rukkoláztam és azóta már nem vagyok aktív tagja a közösségnek, kérem vissza a régi Rukkolát!
  • A Moly-on viszonylag aktívan, de még mindig hiányosan vezettem az olvasásaimat, beszerzéseimet, volt saját kísértetes kihívásom, a plecsniért nagyon sokan hozták a teljesítésüket
  • A facebook oldalon is rendszeresen frissítettem a bejegyzéseket, ennek köszönhetően már 189-en vagyunk, köszönöm ezúton is, számomra ez fantasztikus szám
  • Kb. 23776 oldalt olvastam el (+-200), ez kb. 65 oldal/nap
  • Összesen 113 bejegyzés született, a legtöb decemberben (14 db). Az összes oldalmegjelenítés 34457, aminek nagyon örülök, mert szerintem ez szép szám közel 1 éves aktív blogolás után. A megjegyzések száma pedig 128 db volt idén
  • A legtöbb látogató a Goolge, a Moly.hu és a Könyvesblogok.blogspot.hu által érkezett, ezeket követi a facebook
  • Magyarországról, az Egyesült Államokból és Oroszországból jött a legtöbb látogató, 10 országot tart számon a statisztika, mint a forgalom forrásai 
  • A blogok nézői között legnépszerűbb országok diagramja
  • Lettek rendszeresen jelentkező rovatok is, az "Ezeknek örültem az elmúlt héten" a leglátogatottabb rovatom, ezt követi a "Havi beszerzős rovat", majd a sort a "Várható megjelenések" rovat zárta
  • A leglátogatottabb bejegyzés Borsa Brown: A maffia ágyában volt, azt követte az Agatha Raisin nyereményjáték, amit szintén nagyon szerettetek
  • Vendég bloggerként közreműködtem a Blogturné Klubban, James Dawson: This book is gay értékelésemmel
  • Sikerült nyernem egy könyvet facebookon (imádom a játékokat, így annyi nyereményjátékon veszek részt, amennyin csak tudok)
  • Kedves díjat is kaptamTöbbet is
  • Készítettem egy saját book tag-et, aminek nagy sikere lett, itt érhető el a Könyvtár Book Tag és természetesen továbbra is szabadon vihető 
  • Könyvfalók blog által egy remek csapat tagja lehetek
  • Az Álomgyár Kiadóval, a Betűtészta Kiadóval, az Erawan Kiadóval, a Mogul Kiadóval, valamint a T.bálint Kiadóval is sikerült a blog révén remek kapcsolatot kiépíteni és ezáltal érkeztek hozzám recenziós példányok is. Ezeket a kapcsolatokat igazi sikernek könyveltem el az elmúlt évre vonatkozóan.
  • Nagyon kedves levelet kaptam több írótól is miután értékeltem a regényüket, ezek szintén minden alkalommal bearanyozták a napomat.




Tervek és egyebek 2016-ra

  • Molyon rendszeresen vezetni az olvasásaimat, beszerzéseimet és a tervek között szerepel, hogy csak olyan kihívásra jelentkezem, amit teljesíteni tudok (ezek szükségesek a fenti lista elkészítéséhez is, amit idén még csak hiányosan sikerült összeszedegetnem)
  • Címkézem az olvasmányokat, ez valahogy eddig többnyire elmaradt
  • Célkitűzés: 100 könyv és 30000 oldal, majd meglátjuk milyen eredményt érek el vele
  • Megcsinálni a várólista csökkentést, ami 2015-ben elmaradt. A listám itt
  • Szeretnék ismét nyereményjátékot szervezni, mert nagy sikere volt 2015-ben is
  • Szeretnék nyitni olyan műfajokra, amiktől eddig kicsit idegenkedtem (tudom, ezt már mondtam párszor)
  • Csökkenteni a magánkönyvtáram olvasatlan példányainak számát (ha-ha)
  • Szeretnék angolul is olvasni, ehhez már van egy remek forrásom és gyakorlásnak kiváló lenne
  • Kevesebbet szeretném nyomkodni a kütyüimet, mert sokszor az olvasás rovására ment
  • Eljutni a Könyvfesztiválra, Könyvhétre
  • Megismerkedni a hangoskönyvvel, még sosem hallgattam
  • Új rovatot is szeretnék indítani, ami a filmek világáról fog szólni (várólista, megnézett filmek, premierek stb.) Minden hónap első szerdáján fog kikerülni a blogra
  • Bejegyzéseket hozni a gyermek- és ifjúsági irodalom gyöngyszemeiből, hiszen sokat olvasunk a kisfiammal is
Top 5 könyv 2015-ben, szerintem :

1.Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten
2. Jasper Fforde: A Jane Eyre eset
3.Agatha Christie: Grand Tour
4.Gerald Durell: Családom és egyéb állatfajták (Korfu-trilógia 1. )
5.Anne L. Green: A remény hajnala

Az idei, 2016-os évet kikiáltom a kinyílás évének, hiszen annyi új, számomra még fekete lyukként tátongó műfaj vár arra, hogy megismerjük egymást, hogy öröm lesz magam belevetni ezen kihívásba. Sok fogadalmat nem teszek, hiszen a statisztikák szerint a legtöbbet már februárban megszegjük, ezért hasonló évet kívánok, mint a 2015-ös év volt.  



Köszönöm minden kedves olvasómnak, a kiadóknak, hogy bizalmat szavaztak nekem, remélem ezután is színvonalas és még színesebb tartalommal fogom tudni megtölteni a blogot. A többi bloggernek és bloggerinának pedig szuper olvasmányokat kívánok! 



Megjegyzések

Mia Mona üzenete…
Jó könyvek, szép tervek, sok sikert hozzájuk! BÚÉK! :)
Kritta üzenete…
Köszönöm! BÚÉK!
katacita üzenete…
A 80 könyv is tök jó, én amúgy szerintem még a 100-at se értem el soha (de ez nem is cél, élni is kell, na. :D)
Nálam is az a terv, hogy idén kicsit szélesítsem a látókört, próbálkozzam új szerzőkkel, meg picit több komolyabb könyvet szeretnék olvasni, 2015-ben nagyon elpuhultam. :)
A Leányrablás nekem is nagyon tetszett, jó kis sorozat lesz ez.
Na és feliratkoztam a blogodra, ideje volt. :D
Kritta üzenete…
Köszönöm a feliratkozást! :) A Leányrablás valóban nagyon ígéretes sorozatnak tűnik, remélem a következő rész is fogja hozni a formát. A 100 kicsit merésznek tűnik, de ki tudja, lehet egyszer sikerül.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Borsa Brown: Az Arab 18+

Megbotránkoztató, ugyanakkor szívbe markoló történet egy nem mindennapi szerelemről egy szaúdi herceg és egy magyar nő között.
Gamal ibh Hussein Ál-Szudairi a milliomosok megszokott életét éli, míg egy üzleti tárgyalás alkalmával Budapestre érkezik. Ridegsége és elhatárolódása az új világgal szemben hamarosan átalakul valami egészen mássá.
Vannak érzések, melyek korlátokat döntenek le, és embereket formálnak át. Mindezt azért, hogy új útra léphessenek. Miként vállalhatja föl egymást két ember, akik oly különbözőek?
Miként lépnek új útra, vagy veszik fel a harcot saját lelkükkel szemben? És mikor jönnek rá, hogy valami végleges és megváltoztathatatlan Borsa Brown, a több ezer példányban eladott Maffia triógia sikerszerzőjének legújabb és eddigi legizgalmasabb regénye sajátos, erotikával fűszerezett stílusával dolgozza fel a kényes témát.
Csakúgy, mint eddigi könyveiben, elzárt világba kalauzol, érdekes karaktereket és élethelyzeteket, emberi kapcsolatokat mutat be, melyeket kellőképpen…

Princess Michael of Kent: A szerelmes Királynő

Az angol királyi család magyar hercegnéjének történelmi regénye a 15. századba, a százéves háború korába viszi el az olvasót. Aragóniai Jolán 19 éves, amikor feleségül adják Lajoshoz, az Anjou herceghez. Barátait és családját hátrahagyva a fiatal lánynak bizonyítania kell rátermettségét a francia királyi család pletykákkal, cselvetésekkel és árulásokkal terhelt légkörében. Miután fiatalon megözvegyül, rá marad a feladat, hogy teljesítse férje küldetését: meg kell óvnia Franciaországot a széthullástól, egyben pedig igazgatnia az Anjou család életét. A szövevényes, sodró erejű történetben a kor olyan híres szereplői is feltűnnek, mint az Orléans-i Szűz, vagy Agnés Sorel, VII. Károly francia király legendás szeretője. A könyv nemcsak egy fordulatos, megható szerelmi történet, hanem hiteles korrajz is, melyet a Kenti hercegné személyes királyi udvari élményei gazdagítanak.
Érdemes már rögtön az elején leszögezni, hogy a regény az Anjou trilógia első részét képezi, bár a Molyon ez nincs fe…

Budai Lotti: A kegyencnő hálószobájában - A borostyánszemű 1.

1645-ben ​Henrietta Mária angol királyné Franciaországon utazik keresztül, mikor menetét megtámadják, s elrabolják egyik legbecsesebb ékszerét. Ez az értékes nyakék évtizedekig mozgatja majd a háttérből a Combray család sorsának szálait: szerelmeseket segít révbe, bosszúvágyat ébreszt, s lesz, kinek vesztét okozza… S akinek sorsát végzetesen befolyásolja, az Louise de Morainville, a Borostyánszemű, akit a szerelem és a történelem hullámai éppen a kor legfelkavaróbb bűnügye, a mérgezési botrány idején sodornak a Napkirály udvarába.
A magyar irodalmi élet új tehetsége első regényével egy letehetetlenül izgalmas, korhű történetet ad a romantika, a kalandregények és a történelem kedvelőinek kezébe. A könyv ráadásul újdonsággal is szolgál: az olvasó színes, képeslap-szerű betétek segítségével ismerkedhet meg közelebbről a korabeli divattal, szokásokkal és egyéb érdekességekkel.
szerző fotója
Budai Lotti az ELTE jogi karán végzett, a jogtudományok mellett művészettörténetet is tanult. A kez…