2014. március 1., szombat

Borsa Brown-A maffia ágyában

A Borsa Brown írói álnév mögött nem is gondolnánk, hogy egy váci illetőségű magyar hölgy bújik meg, hivatalosan Szobonya Erzsébetnek hívják és amellett, hogy karriert épít, két gyermeket nevel még az írásra is jut ideje.

Első kötete A maffia ágyában címmel jelent meg. 

Amikor  csak a könyvet forgattam, azaz tettem az éjjeliszekrényről a könyvespolcra és vissza még meg voltam győződve, hogy egy számomra eddig ismeretlen külföldi szerző munkája, talán angol, vagy amerikai lehet az illető. Majd kutakodni kezdtem, hogy valójában ki írhatta a könyvet, ekkor jutottam el az Álomgyár oldalára , ahol lehullott a lepel és több információval is szolgálnak a szerzőről.

Nem is tudom miért pakoltam hetekig a könyvet, talán mert jó volt ránézni a borítóra és várni, hogy mit fog adni a könyv, vagy néha azért, mert túl nehéznek gondoltam egy maffia történetbe belefogni, egyszóval nem tudtam mit várjak, mire készüljek. 

Valójában nagyon örülök, hogy erőt vettem magamon és elolvastam, igaz egy nap alatt kiolvastam a könyvet az elejétől a végéig.  Gyorsan olvasható, mert nem kell sokat agyalni a történeten, mert elég egyszerű, bár nem árt, ha fel vagyunk készülve, hogy száguldani kell a történettel együtt, mert bár az egyik sorban még Angliában van és hezitál Suzanne a másik sorban már Olaszországban van és ott is bár látja, hogy semmi nem olyan, mint a mesében mégis folytatja a már-már önsanyargatással teli napokat. Nekem ez picit túl sok, de lehet csak én vagyok ezzel így, én jobban élveztem volna, ha picit lassabb tempóban folydogál a történet.

Ennek ellenére élvezetes volt, mert kikapcsolt,  annak ellenére is, hogy butuskának gondolom  Suzanne-t, aki köré a történet épül, egy a száját befogni nem képes és a saját sorsa fölött uralkodni képtelen nőnek láttam,  aki beleszeret egy olyan férfiba akibe nem kellene, mert bár ügyvéd, de a maffiához is gyengéd szálak kötik. Innentől kezdve a rabjává válik a férfinak, nem tud tőle szabadulni, aki szereti ugyan Suzanne-t a maga módján, de akár meg is tudná ölni, ha  a szükség úgy hozza, bár sokszor úgy tűnik, hogy nem lenne rá képes, de valószínűleg a családhoz és a maffiához kötőtő szálak az erősebbek. Egyébként csodálom, hogy Suzanne "csak" ennyire hozta ki a sodrából, mert bár nő vagyok egyszer-egyszer engem is irritált a csaj magatartása, hozzáállása.
Aztán ott a másik dolog, ami nekem nem tetszett, mégpedig  Suzanne családi szálai számomra furcsán vannak megjelenítve, mivel nincs olyan erős családi kötelék, hogy harcoljanak a szülők a gyermekükért, jegyzem meg még azt sem derült ki, hogy tudják-e hova ment, mit csinál, hogy éppen esküvő előtt áll, vagy csak úgy általában él-e még. Egyszer sem jelennek meg a történet aktív résztvevőiként, a testvéri szál egyszer-egyszer feltűnik ugyan és próbálja a szerző a könyv folyamán elhitetni az olvasóval, hogy a testvéri szeretet mennyire erős Suzanne és a testvére között, de nekem ez a része nem jött át, bár tény, hogy nem is erről kell szólni a könyvnek, hanem a gyenge nő és az erős, néha már zsarnoki férfi viszonyáról. 

Furcsa, de a férfi főszereplő, Massimo számomra sokkal érdekesebb karakter lett volna, mint Suzanne. Érdekes lett volna az ő szemszögéből is látni a történteket. 

A történet vége nagyon tetszett, bár kicsit szerintem hihetetlen és valószínűleg nem igazán kivitelezhető a valós életben segítség nélkül egy ilyen akció. Sőt nem tudom hány ember lenne arra képes, amit Suzanne meglépett. Igaz ezért vannak a könyve, hogy a valóságból kiragadjanak bennünket és ne a sablonok alapján történjenek a dolgok vagy éppen az alapján amit elsőre racionális lépésnek gondolnánk. Bevallom én azt gondoltam, reméltem, hogy elszöknek és élik az életüket, együtt....

Nem egy habos-babos lányregény az biztos. Nem érzem úgy mintha egy szép kerek történetet kaptam volna, inkább egy se eleje, se vége love story-t.

Szerettem-e? Nem tudom igazából..... Érdekelt, de néha bosszantott. Kicsit lehetett volna kevésbé tömör és kidolgozottabb, de rossznak sem mondanám egy szombat délutánra mindenképpen ajánlom, most még akciós is a kötet.


Lényegében tetszett a történet, de mégis 5/3 azaz egyszer olvasom kategória.

Borsa - Brwn - A maffia ágyában - borító


Fülszöveg:

Suzanne Roberts körül megfordul a világ: viharos gyorsasággal veszít el mindent és mindenkit maga körül, ami és aki addig fontos szerepet töltött be az életében. Szerencséjére a sors kárpótolja őt mindenért: megajándékozza Massimo, az ellenállhatatlan, művelt és jómódú ügyvéd szerelmével, aki rögvest szülővárosába, Palermóba röpíti álmai asszonyát. Itt véget is érhetne ez a romantikus történet… a happy end ezúttal mégis elmarad. Szicíliáról ugyanis kiderül, hogy távolról sem a képzelet mesés birodalma, s lassan Massimóról is lehull az álarc…
Lesz-e kiút az érzései között őrlődő, bántalmazott hősnő számára? Van-e szabadulás a maffia hálójából? És egyáltalán: hol van a határ szerelem és gyűlölet között?
A gyűlölet is szeretet, csak épp fejtetőre van állítva. A szeretet igazi ellentéte a félelem” – adja meg a választ Osho, és e tantétel igazságát nem is bizonyíthatná hitelesebben e könyv.
BORSA BROWN lélektani folyamatokat is boncolgató, letehetetlen regénye feltárja, milyen pokoli mélységekbe és paradicsomi magasságokba juthat férfi és nő, ember és ember kapcsolata.
Kiadása éve: 2013
Fogyasztói ár: 2490 Ft
A líra kiadónál most akciós! : 1245 Ft, ennyit mindenképpen megér
ISBN: 9786155252211

0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon