2021. január 1., péntek

Ez volt 2020. - Évösszegző

Nem mondom, hogy egyszerű év volt 2020., ezt gondolom mindenki tudja, megérezte, tehát sok értelme nincs is ezt túlragozni. 

Az olvasási szokásaimon mit sem változtatott, mondhatom, hogy elég termékeny évet zártam. Ami az olvasmányokat illeti, volt köztük sok izgalmas és nem annyira lenyűgöző történet is. Ez így is van jól, hiszen ezáltal csak tágul a látoköröm, új történeteket ismerek meg, olyanokat is, amelyekre korábban csak fanyalogtam volna.  

A múlt évből a Piranesi az egyetlen olvasásom, amely még folyamatban van, a műfaja miatt kicsit lassabban haladok vele, de úgy érzem, hogy kezd magába szippantani a furcsa világ és kevéske lakója. Év elején szerintem meg fogok küzdeni vele, de remélem kellemes tapasztalatokkal fogom becsukni a könyvet. 

Nézzük 2020. olvasmányait!

Leslie L. Lawrence: Donovan ezredes piros kabátja I-II.
James Patterson – David Ellis: Gyilkos ház
Cristiana Pedersoli: Apám, Piedone
Jane Harper: A természet ereje
Leila Meacham: Szitakötő
Julie Klassen: Az udvarház titka
Erich von Däniken: Istenek szemtanúja
P. G. Wodehouse: Gyöngyök, nők és Monty Bodkin
Agatha Christie: Fülemüle-villa / The Philomel Cottage
Linda Holmes: Evvie Drake bedobja magát
Amélie Nothomb: Ördögi kozmetika
Robert Galbraith: Halálos fehér
Jane Harper: Az elveszett férfi
Balázs István (szerk.): A génektől a társadalomig: a koragyermekkori fejlődés színterei
Kathryn Taylor: Fény a sötétségben
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság
Sara Collins: Frannie Langton vallomásai
Joceline Sanschagrin: A bili
Agatha Christie Mallowan: Így éltünk Mezopotámiában
Agatha Christie: Tíz kicsi néger
M. C. Beaton: Agatha Raisin és a halott harangozó
Deborah Feldman: Unortodox
Michelle McNamara: Eltűnök a sötétben
Brigitte Riebe: Az újrakezdés
Ann Mah: A szőlőskert titka
Stephen King: Emelkedés
Agatha Christie: Az utolsó szeánsz
Rita Falk: Savanyúkáposzta-kóma
Martin Muser – Tine Schulz: A Vörös Kenguru
Molnár Krisztina Rita: Mákszem és Gubó eltűn(őd)ik
Rita Falk: Grízgaluska affér
Rita Falk: Sertésfej al dente
Rita Falk: Gőzgombóc blues
Anne Glenconner: Az udvarhölgy
Paige Toon: Öt év múlva
Eva García Sáenz de Urturi: A fehér város csöndje
Rita Falk: Télikrumpligombóc
Rita Falk: Szilváspite-összeesküvés
Kathryn Taylor: Támasz a viharban
Joanne Fluke: Egzotikus csók és gyilkosság
Joanne Fluke: Áfonyás muffin és gyilkosság
Stacey Halls: Familiárisok
Joanne Fluke: Pikáns meglepetés és gyilkosság
Bella Ellis: Az eltűnt hitves
Joanne Fluke: Csokis tündértorta és gyilkosság
Joanne Fluke: Szemérmes barack és gyilkosság
Joanne Fluke: Meggyes túrótorta és gyilkosság
Joanne Fluke: Zöldcitromos pite és gyilkosság
Joanne Fluke: Rejtélyes répatorta és gyilkosság
Joanne Fluke: Piruló képviselőfánk és gyilkosság
Joanne Fluke: Ünnepi szilvapuding és gyilkosság
Földvári András: Elmentem világgá!
Joanne Fluke: Almás levél és gyilkosság
Rachael Anderson: Lord Drayson bukása
Susanna Clarke: Piranesi

Ez összesen nem kevesebb, mint 55 db könyvet jelent, és figyelem! 18900 oldalt!  

Személy szerint büszke vagyok az idei teljesítményemre, kivéve a blogolás terén, valahol lazítani kellett, sajnos a blog volt az áldozata ennek. Az online tanulás sem nekem, sem a gyermekemnek nem volt egyszerű, főleg munka mellett, de megugrottuk, mindketten sikeresen zárjuk az évet, félévet. Nekem januárban még lesz egy vizsgám, de ez már úgy gondolom, hogy nem olyan vészes mennyiség.

A Molyon idén rendszeresen vezettem az olvasásaimat, amit fejlődésnek tartok, mert elég hanyag szoktam lenni e téren. Sokat nézelődtem és időztem az oldalon, akárcsak az Instagramon. Ezek tanlán holt időnek tűnnek, de lényegében remek kikapcsolódás csak úgy céltalanul görgetni, picit "belelesni" mások életébe, gondolataiba.

A legjobban idén Joanne Fluke Hannah Swensen süti és gyilkosság sorozata esett, mint újrázás. Valahogy ez tudott a legjobban kiszakítani az idei év eseményeiből, de Rita Falk sorozatának ismételt elolvasását sem bántam meg, amit kibővítettem a friss megjelenéssel is. 

Nem is csoda, hogy idén többet nyúltam a könnyed olvasmányokhoz, valószínűleg valamiféle kompenzálása volt a világban zajló eseményeknek. 

Emellett elkezdtem sorozatokat is nézni, ami eddig annyira nem volt rám jellemző. Nagyon tetszett A korona, Agatha Raisin is felvidított, de legújabb imádat Bridgerton, annak ellenére, hogy nem mindig korhű, a szereplők sem feltétlen testesítik meg a képzeletemben élő karaktereket, de mégis azt mondom, hogy igazán elvarázsolt és remekül szórakoztatott. 

Amit pozitívumként látok a könyves világban az a kiadók erőssége, az ahogy mindent megpróbáltak az évben a túlélésük és az olvasók érdekében, még úgy is, hogy rengeteg rendezvény - ami egyébként olvasó csalogató, profit termelő - elmaradt. Nehéz év van mögöttük, de én nagyon drukkolok nekik, hogy egytől egyig túléljék ezt a furcsa időszakot. 

Emellett az idei felfedezéseim a youtube csatornák, amelyek kis hangyák módjára szorgoskodnak és gomba módjára növögetnek. Személy szerint örülök nekik, egy újabb színfoltok a könyves világban. A bátorságukat pedig csak csodálni tudom, ki mernek állni és arccal, személyiségükkel felvállalni a véleményüket. 

A podcastok is a mindennapjaim részévé kezdenek válni, örülök, hogy ilyen formában is van színvonalas könyves, könyvekhez kapcsolódó tartalom. 

Igazából biztos ki lehetne térni még egy csomó történésre, részletezni a leírtakat, de úgy gondolom, hogy ebből az évből így értékelés szempontjából IS elég ennyi. 

Reményekkel és izgalommal telve köszöntöm a 2021. évet, bízzunk a legjobbakban és egy boldogabb új évben! 

2 megjegyzés:

theodora írta...

Nekem is a Piranesi csúszott át 2021-re :D Furcsa hangulatú könyv, a Csillagtalan tengerre emlékeztet, csak még egyedibb hangulatú.
Több közös olvasmányunk is volt, az Evvie Drake-et miattad is olvastam el és ennek külön örültem, hogy nyitottam egy új szerző felé.
A magyar booktuber bővülésének én is örülök, sok videó áll a várólistámon :)
Boldog új évet kívánok! :*

Könyvlelő Kritta írta...

Nagyon örülök, hogy Evvie Drake nálad is betalált. :) Igen, a Piranesi kicsit átcsúszott, ráadásul kimozdít a komfortzónámból is, ami így év elején remek olvasásnak ígérkezik. Engem is meglepett, hogy el tudok merülni egy számomra furcsa világban, igaz nagy falatokban nem megy, de haladok vele. :D
Buék itt is! :D

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon