2016. július 11., hétfő

Ezeknek örültem az elmúlt héten

♥ Ambrózy báró után szabadon bebarangoltam az Andrássy utat, a Parizsi Nagyáruházat - a Lotz terem igazán impozáns.  Az áruház 1911. március 3-án nagy közfigyelem mellett nyílt meg. A Terézvárosi Kaszinónak helyén áll. A füstös kaszinó helyén ma könyvpalotát találunk, a csodaszép Lotz kávézóval az első emeleten, és a tetőn pedig gyönyörű panorámával bíró bárral. Amit ki szerettem volna ebből hozni az az, hogy most olvasom Gyula Böszörményi Ambrózy báró esetei második részét, a Rudnay-gyilkosságok című kötetet. A regény hangulatához remekül passzolt a sétám. Ma is a 20. század eleji hangulatot őrző Párizsi Nagyáruházban szinte tapintatni lehet azt a hangulatot, ami Budapestet jellemezte anno. Imádom a regényt, igyekszem minél lassabban olvasni, hogy ne érjen olyan hamar véget, mert nincs még egy olyan író, aki ilyen érzékletesen át tudná adni a kor hangulatát, szellemiségét és a kor embereinek egyediségét, mint Böszörményi Gyula. Számomra a mai kortárs irodalom gyöngyszeme ez a sorozat. Kávé+séta+Ambrózy báró esetei=mindennapi csoda.

♥ Csak 1!, azaz egy darab könyvet vásároltam, a Beretva és tőrt. (Ambrózy báró esetei 2.5)

♥ Jegeskávé a körúton
♥ Kirakatnézegetés

♥ Duakanyar, Kékevező Fesztivál

♥ Levendula (ismét elcsábultam és vettem két tő illatozó lila csodát)

♥ Koktél

♥ Grillezés az új sütőn, eddig a faszénnel nem volt szerencsénk, ezért most ismét belevetettük magunkat a tanulmányozásba és nagyon fincsi húsok készültek végül a  grillen.

♥ Miniversum

♥ Vaterán régiségek között böngészni



1 megjegyzés:

theodora írta...

Jó kis heted volt! A Párizsi Nagyáruházba én is elmennék valamikor, nagyon szépnek és hangulatosnak tűnik!

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon