2021. december 31., péntek

Viszlát 2021. - Évösszegzés

 Milyen hamar itt az év utolsó, egyben összefoglaló bejegyzésének az ideje. A 2021. év a nehézségek ellenére nagyon gyorsan eltelt. Szerencsére idén is jobbnál jobb olvasmányok, remek együttműködések, tanulás és természetesen a család kísérte az utamat. 

Mivel ez egy könyves tematikával rendelkező blog, így leginkább az olvasási élményeimet szeretném összefoglalni. Amennyiben kíváncsiak vagytok rám kicsit más formában is, akkor látogassatok el az instagram oldalamra, ahol a könyves élményeimen túl  az életemből kiragadott pillanatokat is megörökítem. 

Olvasmányok

A 2021. évben kereken 70 db könyvet sikerült elolvasnom, amivel nagyon elégedett vagyok, szerintem ez nagyon szép és kerek szám. A 70 könyv mindösszesen 21045 oldalt jelent, ami elképesztő! 

Miraculous: Bajba jutott hősök
Guillaume Musso: Regényélet
P. G. Wodehouse: Golfőrültek
Moldova György: Tökös-mákos rétes
Sophie Hannah: A Kingfisher Hill-i gyilkosságok
S. J. Bennett: A Windsor-csomó
Zajácz D. Zoltán: Véres Balaton
Gill Hornby: Austen kisasszony
Robert Galbraith: Zavaros vér
Agatha Christie: A Bertram Szálló
Rita Falk: Bajorkolbász-társaság
Richard Osman: A férfi, aki kétszer halt meg
Rudas János: Delfi örökösei
Allen E. Ivey – Lynn S. Downing: Tanácsadás és pszichoterápia
Jack Ketchum: A szomszéd lány
Abbi Waxman: Egy könyvmoly élete
Stephen King: Lisey története
Sarah Pearse: A szanatórium
Alan Bennett: A királynő olvas
Bartal Tamás: Lámpavas és a mindent látó szem
Agatha Christie: Egy marék rozs
Paula Hawkins: Lassan izzó tűz
Samantha Vérant: Sophie Valroux titkos francia receptjei
Julia Breitenöder: 3-5-8 perces mesék tündérekről és hercegnőkről
Alex Pavesi: Nyolc nyomozó
Richard Osman: A csütörtöki nyomozóklub
Karen Swan: Római kalandok
Agatha Christie: Gyilkosság a paplakban
Marie Benedict: Mrs. Christie rejtélyes eltűnése
Bauer Barbara: Elsuttogom százszor
Böszörményi Gyula: A Barnum-rejtély
Julie Klassen: Híd a Temzén
Oláh Tibor: Nem vagyunk istenek, de ennél többet érdemelnénk…
Peter Swanson: Egy gyilkosság ára
Kovács Árpád: Fizzy, a kis kertész
Szebeni Hajnalka: A sárkány és a panda
Inotai G. András: Kakukli
Maurice Leblanc: Arsène Lupin kalandjai
Carole Matthews: Cukrászda a kertben
Szerb Antal: A Pendragon legenda
Chris Stewart: Napimádók Andalúziában
Karády Anna: A füredi lány
Beth O'Leary: Otthoncsere
Chris Stewart: Egy optimista Andalúziában
Agatha Christie: A titokzatos stylesi eset / Függöny
Rita Falk: Húskenyér-függőség
Agatha Christie: Életem
Agatha Christie: A titokzatos stylesi eset
Louisa M. Alcott: Régimódi lány
Veronica Henry: Álmaink otthona
Agatha Christie Mallowan: Így éltünk Mezopotámiában
P. G. Wodehouse: Fodrász és főnemes
Amy Harmon: Csak a szél tudja
M. C. Beaton: Egy holttest és más semmi?
David Attenborough: Egy élet a bolygónkon
John Marrs: A jó szamaritánus
Beth Pattillo: Jane Austen tönkretette az életem
Agatha Christie: Parker Pyne esetei
P. G. Wodehouse: Nyári holdfény
Nicolas Barreau: A szerelem receptjei
Avi Loeb: Földönkívüli
Gregus Gábor: Megjelöltek
Riina Kaarla – Sami Kaarla: Mumin vitorlázik
Jonas Jonasson: Édes a Bosszú Részvénytársaság
Agatha Christie: Öt kismalac
Szabó Magda: Az ajtó
C. J. Cooper: A könyvklub
M. C. Beaton: Agatha Raisin és a szuperszamár
Susanna Clarke: Piranesi

Műfajok

Ahogy látjátok nagyon vegyesen olvastam a krimitől kezdve a horroron át egészen a mesekönyvekig. 
Egyébként tudatosan váltogatom a műfajokat, mert ahogy megfigyeltem így el tudom kerülni a komolyabb olvasási válságokat. 

A kedvenc és legolvasottabb zsánerem továbbra is a krimi, amin igazából nem is szeretnék változtatni, mert ez az a műfaj, ami a legjobban ki tud kapcsolni.

Beszerzések

A szerzeményeimet nem követtem, de attól félek idén sem áll meg a szám 50 alatt, amit igyekszem minden évben csökkenteni, de a könyvmolyok talán értik, hogy miért is nem sikerül soha ez a projekt. 
Több kiadóval is nagyon jó kapcsolatot ápolok, amiért nagyon hálás vagyok és köszönöm a támogatásukat! 
Jövőre igyekszem lejegyezni az új polclakókat. 

Blog

Próbáltam rendszeresen jelentkezni, de nem minden hónapban jött össze, hogy több bejegyzést is hozzak, pedig vannak olyan könyvek, amelyek megérdemelnék, hogy megemlékezzek róluk.
A blogra 41 bejegyzés készült.
A legolvasottabb bejegyzés Paula Hawkins: Lassan izzó tűz című regénye lett, ami nagyban annak köszönhető, hogy a világpremierrel azonos időben olvastam és értékelhettem. 
A nagy visszatérő kedvenc pedig egy korábbi videós bejegyzésem, Fodor Sándor: Csipike volt.

Közösségi média

Az Instagram lett az idei év kedvenc közösségi média felületem, a követők száma meghaladta az 1000 főt. Itt igyekszem mindenféle színes tartalmat megosztani, de megjelennek az olvasási élményeim is. 


A facebook oldalon idén kizárólag a könyves bejegyzéseimet osztottam meg, így a követőim száma jelenleg a bejegyzés írásakor 516 fő

A Molyon igyekeztem időben rögzíteni az olvasásokat, ez idén a legtöbb esetben össze is jött, így jutottam most egy remek statisztikához is, mivel az oldal minden évben meglepi a tagokat egy pár napos pro tagsággal. 
Kihívásokon is részt vettem, amelyek közül a Nyomozós nyarat és az Őrült őszt sikerrel teljesítettem. A plecsnikért folytatott küzdelemben viszont a lustaságomnak köszönhetően elbuktam, nem volt kapacitásom követni a sok olvasás regisztrálását. 
Emellett a Várólista csökkentést idén elbuktam, mondhatni idén is. 

Tervek: 
2022. évben is csökkenteni a várólistámat: 
Az indulók:
Baráth Katalin: A fekete zongora
Charles Casillo: Marilyn Monroe
Erica James: Nyár a Comói-tónál
Linda Castillo: Szégyen
Lucinda Riley: Pillangószoba
Margaret Atwood: Macskaszem
Laura Madeleine: Egy francia titok íze
Kathrene Pinkerton: Asszony a vadonban
Cristina Caboni: Titkos virágok kertje
Anna Fifield: Kim Dzsongun
Carlos Ruiz Zafón: A Köd Hercege
Szabó Magda: Régimódi történet

Célom jövőre is legalább 70 könyvet elolvasni, de inkább megcélzom a kerek 80 számot. 

Folytatni Szabó Magda és Musso olvasásokat, mert idén voltak azok az írók, akik nagyon felkeltették az érdeklődésemet, az idei év meglepetései voltak.
Szeretnék a klasszikus irodalomhoz is visszanyúlni, mert viszonylag régen olvastam a műfajban. 

Továbbra is szeretnék jelen lenni az Instagramon, mert nagyon élem a felületet.

Szeretnék végre úgy igazából angol nyelven is olvasni, mert idén a tervektől elmaradtam, pedig kíváncsi vagyok mennyire tudom feszegetni a témában a saját határaimat. 

Úgy gondolom, hogy nem is nyújtanám ezt a zárást és az évet tovább. 

Egy dolgom maradt, hogy számotokra, kedves olvasóim számára nagyon boldog új évet kívánjak! 

0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon