2017. augusztus 10., csütörtök

Baráth Viktória: A Főnök

Valóban ​te irányítod a saját életedet?
Ana Moreno békésen él Albuquerque leggazdagabb negyedében. Mindene megvan, amiről egy nő álmodhat: csodás ház, személyzet és egy milliomos vőlegény, akivel boldogan tervezgetik az esküvőjüket. A rózsaszín álomvilágnak azonban vége szakad, amikor egy este ismeretlenek elrabolják Anát. A lány ekkor döbben rá arra, hogy az élete mégsem volt olyan fényes és csillogó, mint ahogy azt gondolta. Fogvatartója válaszút elé állítja: ha életben akar maradni, meg kell tanulnia alkalmazkodni ahhoz a kegyetlen világhoz, amibe került. A titkok és csalódások hálójában őrlődve azonban arra még ő sem számít, hogy a bosszúvágy egy teljesen új emberré fogja átváltoztatni.
Hol a határ jó és rossz között? Mire lehet képes az ember, ha a bosszú hajtja? Vajon létezhetnek valódi érzelmek egy kegyetlen világban, vagy csak az érdek vezérli a tetteinket?
Baráth Viktória, az Első tánc című nagy sikerű könyv szerzője ezúttal egy izgalmakban, érzelmekben és erotikában gazdag történetben mutatja be az alvilág rideg valóságát.

Baráth Viktóriától korábban még nem olvastam, hiába volt az Első tánc sokak körébe népszerű, nálam valahogy kimaradt. Ismerkedésünket A Főnök olvasásával kezdtem és már hetekkel ezelőtt befejeztem, de időt kellett adnom magamnak, hogy minden leülepedjen, mert bizony engem felkavart - jó értelemben - a történet.

Már a regény borítójából sejteni lehet, hogy siker, pénz és csillogás várható, de ami belül van az még ennél is sokkal lenyűgözőbb. Igazi viharos érzelmeket kap az olvasó és biztos vagyok benne, hogy mindenki kapkodni fogja a levegőt, ahogy a történet pörög és formálódik. 

Megismerkedhetünk Ana Moreno-val az elkényeztetett, luxuséletet élő cicababával, akinek hirtelen a "kedves" vőlegénye jóvoltából lejjebb kell adnia az addigi életviteléből, nem is kicsit, mert egy váratlan fordulatnak köszönhetően az alvilág legmélyebb bugyraiban találja magát Ryan felügyelete alatt, ahol a vagy megszoksz, vagy megszöksz elv uralkodik, ja, hogy itt az utolsó opció nem opció? Ana választ és egy új, számára addig elképzelhetetlen életet kezd élni. 

Az első meglepetés az volt, hogy a regény helyszíne nagyjából nem sokat változik a történet során, de meglepő módon ez egyáltalán nem volt zavaró, hiszen annyi érzelem és cselekmény futott egyszerre a szemünk előtt, hogy nem volt időm olyan apró dolgokon agyalni, hogy miért egy középpont köré helyezkedik a történet. Nem volt túlírva, nem a külsőségek domináltak, úgy, mint a luxus környezet, vagy menő autók, ékszerek, hanem helyette az érzelmekre és a karakterekre került a hangsúly. Ez utóbbi számomra pozitív élmény volt.

Nagyon tetszett, hogy leginkább a szereplők belső gondolatai és cselekedetei tudták előre vinni a történetet. Annak ellenére, hogy a téma nem könnyed és a szereplők sem a tipikusan elsőre megszeretem őket figurák, mégis viharos érzelmeket tudtak kiváltani belőlem. Ráadásul ezek az érzelmek hullámvasúton történő utazáshoz voltak hasonlíthatóak, hiszen hol szerettem és teljesen azonosultam velük, hol pedig ököllel tudtam volna őket püfölni, mert annyira máshogy gondolkodtak és cselekedtek, mint ahogy az az én értékrendemhez viszonyítva elvárható lett volna tőlük.

"Hogy hogyan váltam azzá, aki most vagyok? Már magam sem tudom pontosan. Minden olyan régen történt, de egyvalami tisztán él az emlékezetemben: a rettegés. A félelem és a kétségbeesés sodort magával, én pedig hiába kutattam kapaszkodó után, minden kicsúszott a kezeim közül."

Ana és Ryan egyenrangú karakterek, akik szinte megelevenedtek a lapokon. Forrt a levegő köztük, szerethető és gyűlölhető volt egyszerre mindkettő. Képesek voltak nagyfokú érzelmeket kiváltani, ami a zseniális karakterábrázolásnak volt köszönhető. A két szereplő együttesen teremtett egy lebilincselő atmoszférát maga köré, szerintem ez volt a nagy erőssége ennek a regénynek.

Először gyanakodtam, hogy nem én vagyok a célközönség, mert az alvilág és a téma elég messze áll tőlem, de rá kellett jönnöm, hogy ebben a regényben sokkal több van, mint egy rosszfiú és egy cicababa furcsa kapcsolata. Két eltérő háttérrel rendelkező ember egymásra találása elevenedik meg, igazi viharos érzelmek és a pszichére ható cselekmények sorozatával. 

Örültem, hogy gyorsan pörgött a történet, már az elején meg volt a nagy durranás, amit még több robbanás követett, nem gondoltam, hogy egészen a végéig ennyire le fog nyűgözni egy számomra ilyen idegen környezetben játszódó regény. Végtére bevallhatom, hogy nem tudtam elengedni a szereplők kezét és szinte le sem tudtam tenni a regényt, még evés közben is velem volt, pedig ez ritkán fordul elő mostanában.

A vége pedig OMG, hát valami döbbenetes, bátor és vakmerő, szinte sokkolja az olvasót!

Összességében egy kidolgozott, pörgős és izgalmas történet. Nem egy tipikus romantikus regény, hanem egy kemény, izzó és érzelmekkel teli alvilági mese, egy csipet erotikával fűszerezve. A karakterek pedig teljesen belesimulnak a környezetükbe, szinte megelevenedtek a lapokon. 

Még több ilyen regényt szeretnék olvasni Baráth Viktóriától!



0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon