2023. június 25., vasárnap

Dan Moore: Heuréka! - Logikai rejtvények, ördögi fejtörők








 

Annyira friss megjelenésű kötetet szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, hogy az a megtiszteltetés ért, hogy a megjelenéssel egyidőben elolvashattam és a Moly oldalára is felvihettem a könyv adatlapját. 

Mostanában igazán rám fér, hogy kicsit kikapcsoljam az agyamat, de nálam ez sem megy olyan egyszerűen... Amikor pihenek azt szeretem aktívan tenni, ha mozgásra éppen nincs lehetőség, akkor igyekszem az agyamat tornáztatni. 

Ez a könyv pedig valóban ördögi(en) agyafúrt rejtvényeket rejt, így a gondolkodás és a töprengés akár hosszú órákon keresztül garantált. A Kossuth Kiadót azért is szeretem, mert mindig előrukkolnak valami egyedivel, olyan kötettel, ami más kiadó tematikájában nem igazán jelenik meg. 

Valljuk be nagyon nehéz manapság igazán szórakoztató, érdekes és különleges rejtvényösszeállítást találni. A kiadó mindezt most elhozta egy nagyon igényes, keményborítású kötet formájában. A rejtvények 192 oldalon keresztül nyújtanak szórakozást a rejtvényfejtő nagyérdeműnek. A kötet akár egyedül, de akár csapatokra bontva is nagyon jól "játszható".  Személy szerint már ki is találtam, hogy családi, baráti összejövetelekre is fogok készíteni egy kis csokorravalót, hogy egy rövid/hosszabb verseny erejéig mindenki kicsit megmozgathassa az agytekervényeit, esetleg egy aprócska díjat is kitalálok a nyertes(ek) részre. 

Talán a fentiek alapján is látható, hogy mennyire sokoldalúan forgatható ez a gyűjtemény és egész hosszú időre le tudja kötni az olvasó gondolatait. Egy kifinomult rejtvénykönyvet tarthattam a kezemben, amire már nagyon vágytam. A rejtvények a könnyűtől a nagyon (nagyon, nagyon) nehéz kategóriáig terjednek. Bátran bevallom, hogy nem egy olyan feladvány volt, ami bizony kifogott rajtam, annak ellenére, hogy logikus gondolkodónak tartom magamat és nagyon szeretem a rejtvényeket. Viszont innen szép nyerni, sok megoldandó feladat vár még rám és Rátok is, ha kedvet kaptatok kalandozni a rejtvények világában.

Szeretettel ajánlom a vízparton vagy a hűvös szobában egy remek, agyat megmozgató kikapcsolódáshoz. Biztos vagyok abban, hogy nálam még sokszor lekerül a polcról ez a rejtvénygyűjtemény. 


Ti szeretitek a rejtvényeket? 

Az igényes kiadványt köszönöm szépen a Kossuth Kiadónak! 

Extra: 

Dan Moore rejtvényszakértő a fejtörőkre szakosodott Clarity Media Ltd. igazgatója. Az ágazatban töltött több mint egy évtized alatt 100-nál is több rejtvénykönyvvel ajándékozta meg a talányos kalandok kedvelőit. Filozófusként végzett a Cambridge-i Egyetemen, elsősorban az elme és a logika filozófiája foglalkoztatja.


A szerzőtől eddig megjelent: 

Heuréka! - Logikai rejtvények, ördögi fejtörők 

0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon