2022. december 31., szombat

5...4...3...2...1......2023! - Összegzem a 2022. évet

Mit is mondhatnék... Ismét eltelt egy év, ami ráadásul olyan gyorsan történt, mint egy szempillantás. Az év első negyedében ismét idősebb lettem egy évvel, amit már nem is számolok, utána azon kaptam magamat, hogy a nyári születésnapok is elteltek, beköszöntött az ősz, ami kitartott nagyjából december végig. Igen, hó az egy pihe sem hullott, pedig úgy vártam a kuckózós olvasásokat, de azért a hangulatot igyekeztem a meleg tea és könyv párossal megteremteni. 
Tehát így repült el az idő, volt részem jóban és rosszban egyaránt (ahogy szerintem mostanában mindenkinek). A nyáron lett egy kis labradorunk, aki szintén fényt hozott, olyan kis csacska, illetve sajnos a kis palotapincsinktől el kellett búcsúznunk (15 éves volt, kutyaévekben szép kor). 

Az olvasás terén néha voltak hullámvölgyek, nem szeretem az olvasási válság szót használni, mert általában csak röpke, átmeneti napok, hetek ezek és mindig ki tudom rántani magamat egy-egy komfortos olvasással, például Agatha Christie nálam egy biztos pont. December környékén vettem azt észre, hogy egyre többször csapongok, hamar megunom azokat a történeteket, amelyeknél már az elején kiderül, hogy nem nekem szólnak, ezeket Molyra fel sem viszem, mint olvasás. 

Úgy gondoltam, hogy mivel a Moly megajándékozott egy pro tagsággal karácsony alkalmából, ezért szépen kigyűjtöm a statisztikát az oldalról, így talán átláthatóbb lesz az összegzés is. 

Kezdjük azzal, hogy kereken 60 db könyvet olvastam el, ami kb. 19875 oldalt jelent, persze némi csúszás a kiadások miatt lehet, de nagyjából 20 ezer oldal, ami szerintem nem kevés. Nem mondom, hogy olvasási szempontból ez volt a legtermékenyebb évem, de a magam elé kitűzött számot nagyjából teljesítettem, tehát pozitív évet zárhatok. 

Nagyon jó sorozatokba is belekezdtem az évben, remélem a kiadók fogják hozni a folytatásokat. 
Amiket nagyon szerettem: Richard Osman Csütörtöki nyomozóklubja, Jud Meyrin-től a Felföldi rejtélyek vagy éppen az Österlingi gyilkosságok. 

A Moly.hu oldalon 2022. év végéig összesen már 403 értékelést írtam és 516 blogbejegyzést tettem közzé a blogger segítségével. 

Idén sajnos a blogot kissé elhanyagoltam és mindösszesen 29 bejegyzést írtam. Inkább az Instagramra helyeztem a hangsúlyt. Jövőre ezen szeretnék változtatni, mert még mindig remek személyes játszótérnek, naplónak tartom ezt a felületet, függetlenül attól, hogy hányan olvassák a bejegyzéseket. 

A blogon 136429 oldalmegtekintés volt idén, ami decemberben kimagasló számot ért el. Jelenleg 855 megjegyzés van az oldalon, a kommentek száma évről évre egyre kevesebb lesz, érezhető, hogy az egyéb közösségi média felületek és youtube csatornák átveszik a teret a könyves tartalmak tekintetében is. Idági 506 bejegyzés olvasható a blogon. Decemberben a legnépszerűbb bejegyzés a Kihívások tengerén címet viselte. Összességében pedig az összefoglaló bejegyzéseket nagyon szerettétek, illetve a friss megjelenések közül Richard Osman regényeire is sokan kíváncsiak voltak.

Kicsit lentebb pedig láthatjátok azt a 60 történetet, amelyek elkísérték az évemet és kellemes, kikapcsolódó olvasást nyújtottak. Szerencsére sok remek történet és új író talált meg, 1-2 kivételtől eltekintve szerettem ezeket a történeteket és soha rosszabb évet ebből a szempontból.








A közösségi médiumok közül az Instagramra helyeztem idén a fő hangsúlyt, ahol a követőim száma elérte a 4000 főt, amiért kimondhatatlanul hálás vagyok. 
A Facbookon jelenleg 567-en vagyunk, ez is szép szám, tekintve, hogy általában csak a blogra kikerülő bejegyzéseket szoktam megosztani. 






Zárásként pár kép az új családtagról: 





Az hiszem nem maradt más hátra, minthogy megköszönjem, hogy itt voltatok, szintén hatalmas köszönet a kiadóknak, hogy idén is bizalmat szavaztak nekem  és végezetül, de nem utolsós sorban szeretnék nagyon boldog, könyvekben gazdag új évet kívánni! 





Többiek: 








 

1 megjegyzés:

theodora írta...

Remek könyveket olvastál, van több közös pont :))
Kívánok neked remek élményeket 2023-ra is!

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon