2022. augusztus 1., hétfő

Júliusi zárás


Júliusban is sikerült nagyon kellemes, izgalmas könyveket kiválasztanom. Egyre tudatosabban próbálom felfedezni az olvasmányaimban azokat a részleteket, amelyek számomra valami pluszt nyújtanak, igyekszem minden írásban meglátni a pozitívumokat és úgy tekinteni miden könyvre, mint egy lehetőség egy újabb utazásra az ismeretlenbe. Tehát ezen a szemléletmódon is tudatosan dolgozom az olvasás vonatkozásában is.

A július mindenki számára hozott nem várt „meglepetéseket”, úgy gondolom, hogy ezt nem is kell kifejteni, mert szerintem az elmúlt hetek történései mindenkit valamilyen szempontból a padlóra küldtek. Gondolom az újratervezés, spórolás, kiadások felülvizsgálata stb. szavak napi szinten ott pörögnek sokunk gondolataiban, természetesen ezeket senki nem fogja tudni kizárni, de érdemes ilyenkor is egy jó könyvhöz nyúlni, talán egy rövid időre el tudja terelni a figyelmünket.

Az idei nyár szlogenje a „Nyaralj a kertben”, legalábbis nálunk, amit én egyáltalán nem bánok, mert nagyon jól le tudja foglalni magát az egész család, sőt ebből a szempontból szerencsésnek érzem magunkat, hogy van egy kertünk, még akkor is, ha kicsike. Összességében egy felállítható medence, pici veteményes, csirkeudvar, játszórész, a virágaim és egy kis kávézós/olvasós sarok pont elférnek, ami nekem már elég is a boldogsághoz, ehhez tényleg csak annyi kell, hogy a hely adottságait maximálisan kihasználjuk és némi ötletességgel egész kicsi helyen is megvalósíthatjuk a saját oázisunkat.

A kirándulásokról viszont nem szeretnék lemondani, így a hónapban például voltunk Győrben és megnéztük az állatkertet, ami szuper élmény volt, a kisebb állatkertek közül állíthatom, hogy egyértelműen a kedvencünk lett, egy fél napot biztosan, de akár egy egészet is el lehet tölteni a parkban. Emellett hetente több alkalommal mentünk szabadstrandra, gyönyörű környezetbe, ahol lehet homokvárat építeni, picit pancsolni és remek strand kajákat enni, boboztunk, várat néztünk, fagyiztunk, megálltunk egy fotó kedvéért a napraforgómezőnél is, ami már régi vágyam volt, de eddig minden évben lemaradtam a virágzásról.

Ismét gyerekek lepték el a kertet egy szülinapi buli keretében, amikor legkisebb 5 éves lett, szerencsére nagyon jól sikerült a buli, bár azért izgultam. Jöttek rokonok látogatóba és mi is mentünk, volt egy meghívás játszóházas szülinapi buliba, a kicsi bakancslistájáról ez is kipipálva.

Szerintem programok szempontjából igazán tartalmas volt a július.

Ami még napi öröm, az a kis labradorunk, aki egyre okosabb, de ezzel párhuzamosan egyre több rosszaságon is töri a fejét. Elkezdtük levinni a Dunához, ahol már egész szépen elpancsol, szerencsére ő is szereti a vizes mókákat. Vele is igyekszünk minél többet foglalkozni, tanítgatni, de rágcsálni azt nagyon szeret, így ez elég nagy kihívás elé állít minket.

Feszegettem a határaimat, mert ebben a hónapban nyelvvizsgáztam, online, ami a technikai háttér miatt igencsak kihívásokkal teli volt, nem tudom újra vállalnám-e ebben a formában, de ez is egy új tapasztalás.

Ez volt a személyes kitérő és át is térek a könyves júliusra.

Polcra kerültek

A Kossuth Kiadótól kaptam egy meglepetéscsomagot:

Manuela Inusa: Teázó a boldogsághoz

Jenni L. Walsh: Bonnie és Clyde

Sophie Villard: Madame Exupéry és az égbolt csillagai

Mina Lindgren: Nyomozás az Alkonypagonyban

Julie Heiland: Diana, a szívek királynője

A mi nagy napunk – Esküvőtervezés lépésről lépésre

Saját beszerzés:

Elle Cosimano: Finlay Donovan Knocks’em dead

Linda Holmes: Flying Solo

Zajácz D. Zoltán: Haragos Balaton

Sue Roberts: Igazából Görögország

10 kötet került a polcomra, amiből mindösszesen 4 regény sikerült elolvasnom, azt hiszem valahogy javítanom kell a beszereztem/el is olvastam arányt.

Elolvastam

Lisa Jewell: A fenti lakók

Fiala Borcsa: Balatoni nyomozás

Elle Cosimano: Finlay Donovan Knocks’em dead

Minna Lindgren: Nyomozás az Alkonypagonyban

Zajácz D. Zoltán: Haragos Balaton

Linda Holmes: Flying Solo

Agatha Christie: Szentivánéji krimik

 

Az olvasásaim száma a hónapban végül 7 könyv lett, viszont ezt a számot a kettő angol nyelven történő olvasás miatt egészen jónak tartom. 

Személyes

Kimozdultam a komfortzónámból, angolul olvastam, ráadásul nem is egy, hanem mindjárt kettő angol nyelvű regényt.

Egyrészt a nyelvvizsga miatt kezdtem bele, másrészt nem bírtam kivárni a Finlay Donovan sorozat második részének magyar megjelenését. Én voltam szerintem a legjobban meglepődve, hogy mennyire gördülékenyen ment az olvasás, a Kindle olvasóm szótárának köszönhetően pedig az általam nem ismert szavakat könnyen kiszótároztam, nem akasztott meg az olvasásban, hogy egy másik készüléken keresgessek, komolyan egy áldás ez a funkció. Minekután ilyen remekül sikerült az olvasás gyorsan bele is vágtam a következő angol nyelvű regénybe. Linda Holmes, Flying Solo című regénye a romantikus kategóriából került ki, a nyelvezete ennek a is egyszerű volt, olvastatta magát. Mindkét regényt bátran ajánlom nagyjából a középfokú nyelvtudás elérésének az első szintjétől, mert remek nyelvgyakorláshoz és új kifejezések elsajátításához is, amellett, hogy mindkét regény kellemes olvasmány is.

Képekben

 

 









0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon